КД «Історико-літературні студії». Ч. 6. Укр. літ. кін. ХХ — поч. ХХІ ст.: жанрово-стильовий аспект

Освітня програма: «Українська і англійська мови: переклад та редагування»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
КД «Історико-літературні студії». Ч. 6. Укр. літ. кін. ХХ — поч. ХХІ ст.: жанрово-стильовий аспект
Код дисципліни
ОК 27.6
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 8 Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію мов і літератур, що вивчаються, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13 Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації: «Українська мова і література»). ПРН 15 Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати періодизацію літературного процесу в українській літературі; основи літературознавчого аналізу художніх творів; історію української літератури на рівні шкільної програми. Уміти систематизувати літературні факти та явища, давати їм об’єктивну оцінку; оперувати літературознавчим термінологічним апаратом; усно та письмо формулювати власні думки і судження на основі раніше набутих теоретичних знань.
Зміст навчальної дисципліни
Мета: ознайомити студентів з основними тенденціями сучасного літературного процесу в Україні; сприяти формуванню системи знань про особливості розвитку української літератури та її зв’язки зі світовим культурним контекстом; сформувати усвідомлення унікальності, багатоманітності та самодостатності української літератури. Анотація: Дисципліна «Українська література кін. ХХ – поч. ХХІ ст.: жанрово-стильовий аспект» висвітлює основні тенденції сучасного літературного процесу в Україні, орієнтована на ознайомлення студентів з тематикою, проблематикою, жанровими особливостями та провідними стильовими ідеями, які сформувалися в нашому літературному просторі як під впливом власне українського культурно-літературного розвитку, так і загальносвітових тенденцій. У межах курсу студенти мають можливість ознайомитися з основними тенденціями в сучасній українській прозі, поезії, літературній критиці.
Рекомендована та необхідна література
1) Гундорова Т. (2005). Післячорнобильська бібліотека: український літературний постмодерн. Київ. 2) Гундорова Т. (2013). Транзитна культура. Симптоми постколоніальної травми: ст. та есеї. Київ. 3) Павлишин М. (1997). Канон та іконостас / у збірці його праць «Канон та іконостас». Київ. 4) Поліщук Я. (2018). Гібридна топографія. місця й не-місця в сучасній українській літературі. Київ. 5) Поліщук Я. (2016). Реактивність літератури. Київ. 6) Романенко О. (2014). Семіосфера української масової літератури. Текст, читач, епоха. Київ. 7) Рябченко М. (2019). Українська мала проза: сучасна рецепція. Чернігів. 8) Філоненко С. (2011). Масова література в Україні: дискурс/ гендер/ жанр. Донецьк. 9) Харчук Р. (2008). Сучасна українська проза. Постмодерний період. Київ.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Відповідь на семінарському занятті, активна участь в обговоренні/дискусії, модульна контрольна робота. Лекція, семінарське заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Відповідь на семінарському занятті – мінімально 1 /максимально 4; модульна контрольна робота 1 – мінімально 4 /максимально 10; модульна контрольна робота 2 – мінімально 4 /максимально 10; Форма підсумкового оцінювання – іспит: мінімально 24 / максимально 40. Шкала відповідності оцінок: «Відмінно» – 90-100, «Добре» – 75-89, «Задовільно» – 60-74, «Незадовільно» – 35-59.
Мова викладання
Українська