Вступ до арабської діалектології

Освітня програма: Арабська мова і література та переклад, французька мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Вступ до арабської діалектології
Код дисципліни
ДВС.1.05.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та іноземними (арабською) мовою усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди арабської мови, описувати соціолінгвальну ситуацію в країнах Арабського Сходу. ПРН 10. Знати норми літературної арабської та французької мов та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 14. Використовувати арабську та французьку мови в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя. ПРН 21. Застосовувати знання з лінгвокраїнознавства країн Арабського Сходу, історії зв’язків України з країнами Сходу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін «Арабська мова: базовий рівень», «Арабська мова: середній рівень», «Лінгвокраїнознавство країн Арабського Сходу»
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни – сформувати загальне уявлення студентів про територіальну варіативність арабської мови з урахуванням соціолінгвістичного і власне лінгвістичного аспектів, дати інтегровану характеристику сучасних арабських діалектів. Дисципліна відноситься до блоку дисциплін вільного вибору студента і має переважно практичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Петрова Ю.І. Єгипетський діалект арабської мови: специфіка структури та функціонування. К., 2011. 2. Мазніченко О.І. Французькі запозичення у туніському діалекті арабської мови в умовах двомовності (на матеріалі сучасних словників діалектної лексики). Автореф….канд. дис. К., 2018.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Дисципліна передбачає практичні заняття, розраховані на активну роботу студентів в аудиторії. Пояснення нового мовного матеріалу супроводжується контролем з боку викладача засвоєння студентами нових знань шляхом їх усного опитування та організації письмових завдань, тестів, лексичних диктантів, самостійних та модульних контрольних робіт. Обов’язковим є виконання домашніх завдань з аудіювання.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється із розрахунку: усні відповіді, письмові завдання, тести, лексичні диктанти, вправи на переклад – 36/60 балів, модульні контрольні роботи – 12/20 балів, підсумкова контрольна робота – 12/20 балів. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують оцінку «зараховано». Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання контрольної роботи. Шкала відповідності підсумкових балів: 60-100 – зараховано; 0-59 – не зараховано.
Мова викладання
українська, арабська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології