Сучасні субкультури

Освітня програма: Культурна антропологія з фаховим вивченням іноземної мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Сучасні субкультури
Код дисципліни
ДВС.1.04.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2. Аналізувати текстові та візуальні джерела інформації щодо культурних явищ та процесів, верифікувати інформацію відповідно до професійних задач. ПРН 3. Аналізувати культурні права та свободи людини, форми та механізми їхньої ідентифікації, інкультурації, культурної адаптації з врахуванням регіональної специфіки. ПРН 15.1. Здійснювати компаративний аналіз етнокультурних текстів, використовуючи пошуковий інструментарій, вироблений світовою компаративістикою. ПРН 17.1. Знання антропологічних та когнітивних аспектів вивчення сучасної культури міста, субкультур, етнокультурних витоків і структурних моделей в Інтернетній словесній та мультимедійній культурі. ПРН 18.1. Рецензувати, коментувати, анотувати, редагувати та створювати оригінальні тексти (наукові, науково-популярні, публіцистичні, художні) з проблем культури.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають - знати базові культурологічні категорії, техніки аналізу текстів етнокультури; - уміти проводити самостійні польові дослідження, використовувати різноманітні джерела інформації, аналізувати й тлумачити інформацію щодо феномену субкультури; виокремлювати культурні моделі та повсякденні ритуали різних культурних просторів; - володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення до аналізованих явищ; використання іншомовних фахових інформативних джерел; роботи з вербальними та невербальними культурологічними текстами; виконання різнорівневих завдань; взаємодії і співробітництва в навчанні в ситуаціях пошукового характеру.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни сприяти формуванню у студентів картини цілісного бачення культурних процесів і системи знань щодо cутності, якісних характеристик, форм і основних тенденцій розвитку феномену субкультури; засвоєнню понятійно-категоріального апарату, що відображає основні теоретичні положення концепції субкультури в сучасному культурологічному дискурсі; вмінню виявляти й аналізувати ключові тренди у формуванні новочасних субкультур задля вироблення необхідних професійних компетентностей студентів. Анотація. Дисципліна «Сучасні субкультури» належить до переліку дисциплін вільного вибору студента блоку дисциплін «Порівняльна культурна антропологія» й викладається в ІІІ семестрі магістратури – відповідно до навчального плану освітньо-наукової програми «Культурна антропологія з фаховим вивченням іноземної мови». Її предметом є вивчення феномену субкультури як виразника внутрішньої диференціації культури. Дисципліна спрямована на осягнення потреби й необхідності в культурному розмежуванні та самовизначенні людей як членів певно окреслених соціальних груп, кожна з яких має специфічні ознаки.
Рекомендована та необхідна література
1. Івановська О. Український фольклор: семантика і прагматика традиційних смислів. Київ, 2012. 336 с. 2. Левикова С. Молодежная субкультура. Москва, 2004. 616 с. 3. Лисюк Н. Постфольклор в Україні. Київ, 2012. 348 с. 4. Лихограй Р. Політична складова українського фольклору. дис. ... к. філол.н.: 10.01.07 / Київський національний університет імені Тараса Шевченка. Київ, 2016. 5. Народна культура українців: життєвий цикл людини. У 5-ти т. Т.1. Діти. Дитинство. Дитяча субкультура. Київ: Дуліби, 2008. 400 с. 6. Народна культура українців: життєвий цикл людини. У 5-ти т. Т.1. Молодість. Молодь. Молодіжна субкультура. Київ: Дуліби, 2010. 568 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено 2 змістові частини. Перша частина курсу теоретичного спрямування, присвячена генезі становлення субкультур в Україні та світі, критеріям виокремлення та головним характеристикам субкультур. Друга частина курсу практичного, дослідницького спрямування, сфокусована на типах і особливостях сучасних субкультур. Заняття проводяться у вигляді лекцій, семінарів, із використанням інтерактивних методів навчання. Курс побудовано в такий спосіб, що деякі теми розглядаються на лекційних заняттях, студенти опрацьовують відповідний матеріал самостійно, а деякі теми – лише на семінарах і самостійно. На семінарських заняттях здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю, описаних у п. 7.1. Презентації студенти здають і захищають не пізніше останнього лекційного тижня. Завершується дисципліна іспитом. Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова кількість балів із дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкового оцінювання (іспиту). Допуск до іспиту передбачає успішне виконання студентом завдань і роботу впродовж усього семестру. Отже, підсумкова оцінка з дисципліни (мінімум 60, максимум 100 балів) складається із суми кількості балів за семестрову роботу (мінімум 36, максимум 60 балів) та підсумкового оцінювання – іспиту (мінімум 24, максимум 40 балів).
Мова викладання
Українська мова

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни