Експертиза прикладного фольклору

Освітня програма: Фольклористика, українська мова і література та іноземна мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Експертиза прикладного фольклору
Код дисципліни
ДВС.1.07
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 22. Здійснювати комплексний міждисциплінарний аналіз фольклорного продукту. ПРН 23. Характеризувати семантику й прагматику ритуалів та обрядових комплексів. ПРН 25.1 Застосовувати у практичній діяльності знання механізмів з'яви й розвитку явищ традиційної культурної спадщини українського народу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цієї дисципліни студенти повинні знати історичний розвиток науки про фольклор, основні школи, напрямки та підходи у фольклористиці, становлення та розвиток етнокультурології як міждисциплінарної галузі знань. Уміти працювати з науковими джерелами, узагальнювати теоретичні знання, присвячені вивченню питань із курсу. Володіти елементарними навичками дослідження наукового тексту
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – є вивчення студентами особливостей прикладного фольклору, зокрема його експертиза, що передбачає виявлення й урахування вербальних, паравербальних та акціональних чинників його виникнення та функціонування як синкретичного жанру у просторі фольклористики. Анотація. Навчальна дисципліна «Експертиза прикладного фольклору» передбачає аналіз історії, теорії та методології дослідження прикладного фольклору, надає первинне уявлення про жанрову структуру українського прикладного фольклору, а також його специфіку. Важливість нового прочитання прикладного фольклору та його експертизи: доцільність його комплексного семіологічного дослідження; потреба вивчення прикладного фольклору як матеріалу для культурології, антропології, теорії фольклористики тощо; необхідність застосування багатьох методів сучасної фольклористики та на матеріалі українського прикладного фольклору.
Рекомендована та необхідна література
Грица С. Фольклор у просторі та часі. Вибрані статті. Тернопіль: Астон, 2000. 228 с. Грица С.Й. Трансмісія фольклорної традиції: Етномузикологічні розвідки. К., Т.: Астон, 2002. 236 с. Єрмоленко С.Я. Нариси з української словесності: стилістика та культура мови. К.: Довіра, 1999. 431 с. Гончар К. До питання про образотворчий фольклор : Репрезентація кураторських і виставкових проектів // Художня культура. Актуальні проблеми : наук. вісник ; Ін-т проблем сучас. мистец. АМУ. - К. : Фенікс, 2014. - Вип.10. - С. 247–256. Goldstein, Diana, Once Upon a Virus: Legends and Perceptions of Nationwide Risks. Logan: Utah State University Press: 2004. Jones, Michael Owen, ed., The Uses of Folklore. Lexington: Kentucky State University, 1994.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми навчання: лекції, семінари, самостійна робота. Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться семінарські заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт (усна відповідь, доповнення, доповідь на науковому семінарі, бліц-опитування, участь у дискусіях на лекціях та семінарських заняттях, проміжний контрольний тест, іспит). Семінар, проводиться не пізніше останнього лекційного тижня, на якому студенти презентують самостійно підготовлену наукову доповідь із однієї з актуальних проблем сучасної фольклористики.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання) - 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння, комунікація, автономність та відповідальність – 60% загальної оцінки. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, доповнення, бліц-опитування, проміжні контрольні тести, презентація наукової доповіді) та за самостійну роботу (підготовка доповіді). Усі види робіт за семестр мають у підсумку 36/60 б. Завершується дисципліна іспитом у письмовій формі 24/40 б.
Мова викладання
Українська мова

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни