Літературні тенденції межі ХІХ - ХХ ст. (Ч.4 КД «Історія української літератури»)

Освітня програма: Фольклористика, українська мова і література та іноземна мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Літературні тенденції межі ХІХ - ХХ ст. (Ч.4 КД «Історія української літератури»)
Код дисципліни
ННД.19.4.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію мов і літератури, що вивчаються, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції фольклористики, мовознавства й літературознавства, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати особливості функціонування української літератури попередніх періодів; • найновіші літературознавчі поняття, орієнтуватися в них; • основні періоди історії української літератури, їх особливості; 2. Вміти аналізувати і володіти елементарними навичками при аналізі поезії, прози, драматургії в українській літературі кінця ХІХ ст. - початку ХХ ст.; • самостійно працювати з художньою та науковою літературою; • аналізувати тексти; застосовувати при аналізі художнього твору сучасні методи літературознавчих досліджень. 3.Володіти елементарними навичками • визначати жанрово-стильові особливості аналізованого тексту, його тематику та проблематику; • класифікувати літературні твори – за тематикою, проблематикою, жанрово-стильовими ознаками, виокремлюючи найприкметніші особливості та виділяючи у літературному процесі найбільш показові тенденції.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни - дати студентам знання про основні тенденції розвитку української літератури кін. ХІХ – поч. ХХ ст., а також акцентувати увагу на особливостях функціонування різноманітних літературознавчих шкіл, тенденцій через аналіз наукової, публіцистичної і художньої літератури даного періоду, формуванню фахових компетенцій студентів, майбутніх філологів, поглибити розуміння специфіки розвитку поезії, прози, драматургії, критики та літературознавства на основі вивчення знакових творів української літератури к. ХІХ – поч. ХХ ст.
Рекомендована та необхідна література
1. Гаєвська Н., Задорожна О. Українська література межі ХІХ – ХХ ст. – К., 2016. 2. Гаєвська Н., Гнідан О., Семенюк Г. та ін. Історія української літератури кінця XIX - початку XX ст.: У 2-х кн. / За ред. О. Д. Гнідан. – К., 2005. – Кн. 1.; К., 2006. – Кн. 2. 3. Геник-Березовська З. Грані культур. Бароко. Романтизм. Модернізм. – К., 2000. 4. Ільницький М. Література українського відродження: напрями і течії в українській літературі 20-х – поч. 30-х рр. ХХ ст. – К., 1994. 5. Історія української літератури кінця XIX - початку XX ст. / За ред. П.П. Хропка. – К., 1991. 6. Павличко С. Дискурс модернізму в українській літературі. – К.: Либідь, 1997. 7. Українська література межі ХІХ – ХХ століть: хрестоматія: навч. посіб. / упоряд. Н. М. Гаєвська, О. С. Задорожна; за ред. Н. М. Гаєвської. К.: Либідь, 2016.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи: лекція, самостійна робота. Заходи: бліц-опитування, участь у дискусії, творче завдання, презентація (підготовка, захист), підсумкова контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, доповнення, бліц-опитування, тести, захист презентації) та за самостійну роботу (підготовка презентації). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: - у максимальному вимірі 100 балів, - у мінімальному вимірі 60 балів. Підсумкове оцінювання: залік
Мова викладання
Українська мова