Сучасний літературний процес в Ірані (2 семестр)

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: перська мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Сучасний літературний процес в Ірані (2 семестр)
Код дисципліни
ОК.08.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення літературознавства. ПРН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні, фольклорні факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів (залежно від обраної спеціалізації). ПРН 11. Здійснювати науковий аналіз мовного, мовленнєвого й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу. ПРН 17. Планувати, організовувати, здійснювати і презентувати дослідження та/або інноваційні розробки в галузі іранської філології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування фахових дисциплін «Лінгвокраїнознавство Ірану», «Середньовічна перська література», «Усна та давня перська література», «Перська мова: просунутий рівень».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів із найкращими зразками сучасних прозових і поетичних творів перськомовного світу шляхом їх соціокультурного прочитання та літературного аналізу, дати уявлення про розвиток сучасного літературного процесу Ірану, його особливості та характерні риси, розвиток літературно-критичної думки Ірані на сучасному етапі, окреслити місце новітньої іранської літератури у системі світової літератури. Дисципліна ознайомлює з історією розвитку перської літератури, починаючи з другої половини ХХ століття і до наших днів, літературними течіями й напрямами, системою форм і жанрів у літературі цього періоду. Дисципліна є багатосеместровою та входить до науково-дослідного компоненту освітньої програми.
Рекомендована та необхідна література
1. Бочарнікова А.М. Перська поезія: тексти, коментарі, переклади. Навч. посіб. К., 2013. 2. Бочарнікова А.М., Мазепова О.В. Антологія "нової поезії" Ірану. Навч. посіб. К., 2020. 3. Abdollahian H. Kārnāme-ye nasr-e mo`āser. Tehrān: Pāyā, 1378 (1999). 4. Hoghughi M. Moruri bar tārix-e adab va adabiyāt-e emruz-e Irān – 2 (še`r). Tehrān, 1378 (1999). 5. Hoghughi M. Moruri bar tārix-e adab va adabiyāt-e emruz-e Iran – 1 (nasr: dāstān). Tehrān, 1377 (1998).
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій та семінарських занять. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до відповідей на семінарських заняттях, виконання письмових, тестових і дослідницьких завдань, підготовку презентацій.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється з розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації / реферати – 24/40 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі і складається з двох частин: 1) два теоретичних питання; 2) практичне завдання на читання і переклад уривку перськомовного художнього твору.
Мова викладання
Українська, перська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології