Багатосеместрова дисц. Технології програмування об'єктів лінгвістичної предметної галузі. Ч 3, 4

Освітня програма: «Прикладна (комп’ютерна) лінгвістика та англійська мова»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Багатосеместрова дисц. Технології програмування об'єктів лінгвістичної предметної галузі. Ч 3, 4
Код дисципліни
ДВС 1.06
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
ПРН 24. Знати і застосовувати на практиці фундаментальні концепції, парадигми і основні принципи функціонування мовних, інструментальних і обчислювальних засобів інженерії програмного забезпечення. ПРН 25. Проводити передпроєктне обстеження предметної лінгвістичної галузі, системний аналіз лінгвістичного об’єкта програмного проектування. ПРН: 26, 28, 30, 31, 32
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) володіння базовими навичками програмування та роботи з базами даних; 2) уявлення щодо основних завдань комп’ютерної лінгвістики.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна присвячена вивченню питань, необхідних для розв’язання завдань комп’ютерної лінгвістики, зокрема створенню графічних (віконних) і консольних проєктів для лінгвістичних застосувань; моделюванню морфології, флексії та синтаксису природних мов; взаємодії з базами даних лінгвістичної інформації; реалізації електронних лексикографічних і навчальних систем для природних мов. Для реалізації практичних завдань у дисципліні вивчаються зокрема мови програмування C# та Python, візуальні середовища розроблення програмного забезпечення Microsoft Visual Studio та IntelliJ PyCharm, система керування базами даних SQLite тощо.
Рекомендована та необхідна література
Тмєнова Н. П. Система інтелектуального препроцесінгу українськомовних текстів / Н. П. Тмєнова, В. І. Железняк / Міжнар. наук. симпозіум «Інтелектуальні рішення», матер. V міжнар. наук.-практ. конф. «Обчислювальний інтелект», Ужгород, 15–20 квіт. 2019 р. – С. 297–298. Тмєнова Н. П. Проблеми при використанні сучасних методів автоматичної обробки текстів / Матер. IV міжнар. наук.¬-практ. конф. «Обчислювальний інтелект (результати, проблеми, перспективи)», Київ, 16–18 трав. 2017 р. – С. 152–153. Широков В. А. Лінгвістично-інформаційні студії. Т. 2. Граматичні системи / В. А. Широков, Т. П. Любченко, Є. В. Купріянов, І. В. Шевченко, К. В. Широков. – К. : УМІФ НАН України, 2018. – 300 с. Зубань О. М. Комп’ютерне лексикографічне моделювання морфемної системи української мови : монографія. – К. : 2020. – 264 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, лабораторні заняття, самостійна робота. Види робіт: Лабораторна робота, модульна контрольна роботи
Методи та критерії оцінювання
Після виконання робіт студенти завантажують звіт і код (за необхідності) в систему Moodle. Після цього відбувається захист студентами виконаної роботи. Оцінюються лабораторні роботи так: за кожну роботу можна отримати від 9 до 15 балів. Загалом за всі лабораторні роботи студенти можуть отримати від 27 до 45 балів. Терміни виконання робіт зазначаються в системі Moodle. Під час семестру після завершення всіх тем змістового модуля проводиться модульна контрольна робота (МКР 2), яка оцінюється від 9 до 15 балів. У сумі за результатами виконання лабораторних робіт і написання МКР 2 студент може отримати в семестрі від 45 до 60 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: 40 балів (40%). Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше 36 балів. Для допуску до іспиту студент має скласти модульну контрольну роботу на позитивну оцінку. Оцінка за іспит не може бути меншою, ніж 24 бали, для отримання загальної позитивної оцінки за курс.
Мова викладання
Українська, англійська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни