Вступ до комп'ютерної лінгвістики

Освітня програма: «Прикладна (комп’ютерна) лінгвістика та англійська мова»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Вступ до комп'ютерної лінгвістики
Код дисципліни
ННД. 08.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів, зокрема інноваційних міждисциплінарних підходів прикладної (комп’ютерної) лінгвістики та інформаційних технологій, і пояснювати їх взаємозв’язок у цілісній системі міждисциплінарних знань. ПРН 15, 16, 17.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Загальні знання предметів «Українська мова», «Математика», «Інформатика», які викладаються в загальноосвітній школі. 2. Знання на рівні шкільної програми. 3. Володіння елементарними навичками реферування тексту.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів з актуальними напрямами сучасного прикладного мовознавства, з теоретичними основами, методами, термінологічним апаратом прикладної лінгвістики. Дисципліна спрямована на те, щоб розглянути сучасні напрями прикладного мовознавства, зв’язок з іншими науковими дисциплінами та базовими знаннями в галузі структурного опису мов (за рівнями); ознайомитися з лінгвістичними методами та їхньою роллю у формуванні методології комп’ютерного моделювання лінгвістичних явищ.
Рекомендована та необхідна література
Дарчук Н.П. Комп'ютерна лінгвістика. – К.: ВПЦ , 2008. Дарчук Н. Комп’ютерне анотування українського тексту. Результати і перспективи. – К.: Освіта України, 2015. (розділ 3). Карпіловська Є.А. Вступ до комп’ютерної лінгвістики: підручник. - Донецьк, 2003. Перебийніс В.І. Математична лінгвістика. - К., 2014. Перебийніс В.І. Напрямки і школи в сучасній структурній лінгвістиці //Проблеми та методи структурної лінгвістики. - Вип. 11. - К., 1969 Перебийніс В.І., Муравицька М.П., Дарчук Н.П. Частотні словники та їх використання. - К., 1985. Сосюр Ф. де. Курс загальної лінгвістики. – К., 1998.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Провідні підходи в організації навчання – науково-практичний та проблемно-орієнтований.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання) - 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння, комунікація, автономність та відповідальність – 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: відповідь на семінарському занятті – 5/2 б., виконання двох індивідуальних завдань – 15/10 б.,контрольна робота – 21/14 б. Загальна оцінка за семестр складається з балів, отриманих за аудиторну роботу, яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної. Усі види робіт за семестр мають у підсумку 80/48 б. Завершується дисципліна заліком.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни