Основи літературної компаративістики

Освітня програма: «Зарубіжна література та англійська мова: теорія і методика навчання»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Основи літературної компаративістики
Код дисципліни
ВБ 2.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 15, ПРН 16, ПРН 19, ПРН 28.1, ПРН 35.1. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: - основні компаративні теорії та категорії компаративного аналізу; - історію зарубіжної та української літератури доби романтизму; - методику компаративного аналізу тексту (зокрема, імагологію, інтермедіальність, типологію жанрів, стилів, напрямів, універсалій, архетипів, оніропростору, тем і мотивів); - науковий доробок провідних вітчизняних та зарубіжних компаративістів. Студент повинен уміти: - зіставляти тексти української та зарубіжної літератури; - застосовувати теоретичні знання з компаративістики в аналізі літературного процесу романтизму; - збирати наукову інформацію, готувати огляди, анотації, реферати та бібліографію за тематикою літературної компаративістики; - представляти матеріали власного дослідження усно, письмово та у вигляді презентацій.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна “Основи літературної компаративістики” має на меті ознайомлення студентів із вітчизняними та зарубіжними компаративними теоріями та вироблення навиків компаративного аналізу літературного твору. Увага студентів зосереджується на зарубіжній та українській літературі доби романтизму. Структурою курсу передбачено вивчення провідних типологій, з’ясування генетичного зв’язку української літератури ті світової в категоріях компаративного аналізу.
Рекомендована та необхідна література
1. Будний В., Ільницький М. Порівняльне літературознавство. Підручник. К., 2008. 2. Грицик Л. Сучасне порівняльне літературознавство: український вимір // Українська компаративістика: концептуальні проекції. Донецьк, 2010. С.5-45. 3. Гром’як Р. Літературна рецепція в компаративстичних студіях // Літературознавча компаративістика. Навчальний посібник. Тернопіль, 2002. С.250-255. 4. Наливайко Д.С. Літературна імагологія: предмет і стратегії // Теорія літератури й компаративістика. К., 2006. С.91-104. 5. Пригодій С. Античність та американський романтизм. Чернівці, 2003. 6. Сучасна літературна компаративістика: стратегії і методи. Антологія. За ред. Д. Наливайка. К., 2009. 7. Чижевський Д.І. Романтизм // Порівняльна історія слов’янських літератур. К., 2005. С.145-183.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи охоплюють лекції, семінарські заняття, самостійну роботу студентів. До методів викладання належать відповіді на семінарських заняттях, письмова робота та підсумкова контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – залік. Оцінка формується як сума балів, набраних у процесі засвоєння матеріалу з усіх тем курсу та виконання самостійних завдань. Студент може набрати max 100 балів – 60 за усні відповіді на семінарських заняттях, 10 за написання письмової роботи, 30 за підсумкову контрольну роботу. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів (60), отримують – «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів (60), отримують – «не зараховано». Студентам, які за семестр набрали сумарно менше 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість. Підсумкове оцінювання результатів навчання здійснюється за єдиною 100-бальною шкалою. Застосовується шкала відповідності з оцінками: Зараховано: 60-100; Не зараховано: 0-59.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології