Зарубіжна літературна казка

Освітня програма: «Зарубіжна література та англійська мова: теорія і методика навчання»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Зарубіжна літературна казка
Код дисципліни
ВБ 2.02.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 1, ПРН 12, ПРН 13, ПРН 26.2, ПРН 33.2. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів Вступ до літературознавства; Історія зарубіжної літератури (частини 1-5); Основи жанрології. 2. Знання особливостей сприйняття художньої літератури дітьми.
Зміст навчальної дисципліни
Студенти знайомляться із розвитком жанру літературної казки у Західній Європі (французька, німецька, данська, шведська, італійська, естонська) та англомовних країнах світу (англійська, австралійська) літератури. Студенти набувають практичних навичок аналізу літературної казки та її піджанрів. Окрема увага надається способам сучасної інтерпретації творів означеного жанру, а також їхньому терапевтичному та креативному потенціалу. Студенти знайомляться із репрезентативними творами, зіставляють авторські інтерпретації класичних сюжетів, опановують методичними прийомами зацікавлення учнів закладів середньої освіти до співтворчості та написання казок. Курс передбачає можливість написання авторської казки та методичних рекомендацій для спрямування літературної творчості школярів, а також підготовки та презентації аналітики окремих літературних казок.
Рекомендована та необхідна література
Перро Ш. Попелюшка. Червоний капелюшок. Синя борода. Брати Я. і В. Ґрімм. Салатний віслюк. Гензель і Гретель. Шість лебедів. Червона шапочка. Гауф В. Каліф Лелека. Маленький Мук. Карлик ніс Пройслер О. Маленька відьма Уайльд О. Хлопчик-Зірка. День народження інфанти Керролл Л. Аліса в Країні Див Стронґ Дж. Гармидер у школі Джонс, Д. Мандрівний замок Хаула Андерсен Г.К. Свинопас. Оле-Лукойє. Русалонька. Снігова королева. Дикі лебеді. Непохитний олов’яний солдатик. Кресало Янсон Т. Капелюх Чарівника Ліндґрен А. Роня, дочка розбійника Екгольм, Я. Людвігові хитрому – ура! ура! ура! Родарі Дж. Казки по телефону. Пригоди Цибуліно Маршалл А. Шепіт на вітрі Рауд Е. Муфтик, Півчеревичок і Мохобородько Бобир О. В., Михед Т. В. Студії з історії англійської дитячої літератури. Ніжин, 2018. Зарубіжна література для дітей : підручник / Т. Б. Качак, Л. М. Круль. К., 2014. Zippes, Zack David. Why fairy tales stick: the evolution and relevance of a genre. New York, 2006.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи охоплюють лекції, семінарські заняття, самостійну роботу студентів. До методів викладання належать відповіді на семінарських заняттях, презентації проєктів індивідуального читання та творча робота.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка за курс формується як сума балів поточного та підсумкового контролю. Форми поточного контролю охоплюють відповіді на семінарських заняттях (max 39/min 26 балів), презентацію проєктів індивідуального читання (max 10 /min 5 балів) та творчу роботу (max 11/min 5 балів). Сумарно форми підсумкового контролю становлять max 60/min 36 балів. Форма підсумкового контролю – іспит, оцінка за іспит – max 40/м 24 бали. Для допуску до іспиту необхідно набрати min 36 балів. Для отримання позитивної оцінки з дисципліни оцінка за іспит має бути min 24 бали. Шкала відповідності оцінок За 100-бальною шкалою Оцінка за національною шкалою 90–100 5 Відмінно 75–89 4 Добре 60–74 3 Задовільно 35–59 2 Незадовільно
Мова викладання
Українська