Основи наратологічного аналізу

Освітня програма: «Зарубіжна література та англійська мова: теорія і методика навчання»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Основи наратологічного аналізу
Код дисципліни
ОК 22
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 15, ПРН 16, ПРН 19, ПРН 22. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті «Профіль програми».
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для засвоєння дисципліни необхідно мати базові знання з історії та теорії літератури, володіти навичками роботи з оригінальними і адаптованими художніми та науково-теоретичними текстами, класифікувати і систематизувати напрацювання в гуманітаристиці, володіти здатністю аналізувати соціально значимі проблеми, використовувати основні положення і методи гуманітарних наук. Для опанування дисципліною необхідні знання, вміння й компетенції, набуті здобувачами освіти загальноосвітніх і професійних дисциплін впродовж попередніх періодів навчання. Здобувач освіти має вміти визначати типи нараторів, наративні рівні, оповідні інстанції та їхні функції; застосовувати відповідний теоретичний інструментарій до наратологічного аналізу художніх творів; володіти базовими літературознавчими концептами, необхідними для здійснення літературознавчої аналітики; застосовувати теоретичні літературознавчі знання та практичні вміння для роботи з художніми текстами.
Зміст навчальної дисципліни
Курс знайомить з основними поняттями новітньої теорії оповіді. Слухачі повинні з’ясувати основні ознаки оповідних художніх текстів, принципи побудови оповіді. Курс знайомить із теоретичними основами наратології, формує уміння й навички індивідуальної науково-дослідної діяльності. Отримані знання необхідні для викладання зарубіжної літератури. Предмет навчального курсу – теоретична та практична спадщина літературознавців-наратологів. Зміст курсу побудовано за компаративним принципом. Завдання: ознайомлення із теоретико-практичним доробком літературознавців-наратологів, формування навичок філологічного та наратологічного аналізу, вміння самостійно витлумачувати теоретичний і художній текстовий матеріал із застосуванням методології, вписуючи його у світовий і український контекст.
Рекомендована та необхідна література
A Companion to Narrative Theory Ed.by J.Phelan and P.J.Rabinowitz. Blackwell Publishing, 2005. Bal. M. Narratology: introduction to the theory of narrative end edition. University of Toronto Press, 2002. Rimmon-Kennan, S. Narrative Fiction. Routledge, 1999. Toolan, M.J. Narrative: a critical linguistic introduction. London, 2006.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи: лекція, семінар, самостійна робота. Методи викладання: усна відповідь на семінарських заняттях, усна рецензія або доповнення на занятті, розробка ланцюжка навчальних ситуацій, оформлення плану-конспекту уроку, розробка та презентація моделі уроку (групова робота), письмова рецензія на модель уроку, розробка тестових завдань, тест.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту. На іспит виноситься 40 балів. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за іспит не може бути меншою за 24 бали. Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів. Оцінювання за формами поточного контролю: відповіді на семінарському заняття – min 9 / max 15 балів; усна рецензія або доповнення на семінарі – min 6 / max 10 балів; розробка ланцюжка навчальних ситуацій – min 3 / max 5 балів; оформлення плану-конспекту уроку - min 3 / max 5 балів; розробка та презентація моделі уроку (групова робота) – min 3 / max 5 балів; письмова рецензія на модель уроку - min 3 / max 5 балів; розробка тестових завдань - min 3 / max 5 балів; підсумковий тест – min 6 / max 10 балів. Шкала відповідності оцінок За 100-бальною шкалою Оцінка за національною шкалою 90–100 5 Відмінно 75–89 4 Добре 60–74 3 Задовільно 35–59 2 Незадовільно
Мова викладання
Українська