Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача

Освітня програма: ОНП Релігієзнавство 2021

Структурний підрозділ: Філософський факультет

Назва дисципліни
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Код дисципліни
ОК.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науковопрофесійну діяльність,конструювати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку і професійного самовдосконалення. ПРН 2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової й усної комунікації, в тому числі для наукового і професійного спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами. ПРН 13. Розробляти навчально-методичне забезпечення і викладати навчальні дисципліни з релігієзнавства у закладах освіти.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати особливості організацій психолого-педагогічної діяльності та педагогічної майстерності викладача, основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості. 2. Вміти аналізувати та впроваджувати у власну діяльність теоретично-обґрунтовані положення інноваційного педагогічного досвіду. 3. Володіти елементарними навичками роботи з навчальною літературою
Зміст навчальної дисципліни
Методологія педагогіки вищої школи, методи та етапи науково - педагогічного дослідження. Предмет і завдання педагогіки вищої школи. Система вищої освіти в Україні. Дидактика вищої школи, процес навчання. Зміст вищої освіти. Форми організації, методи навчання у вищій школі. Система діагностики знань і умінь студентів у закладі вищої освіти. Система організації виховної роботи у вищій школі. Психолого-педагогічні основи формування професійної компетенції викладача закладу вищої освіти. Педагогічна майстерність, її зміст і шляхи формування. Педагогічна техніка викладача. Мовлення викладача, як засіб педагогічної праці. Педагогічне спілкування в структурі педагогічної діяльності. Педагогічний такт, як стратегія поведінки викладача.
Рекомендована та необхідна література
1. Бугров В. А., Марушкевич А. А., Спіцин Є. С. Педагогіка вищої школи: хрестоматія: навч. посібник. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2016. 544 с. 2. Закон України «Про вищу освіту» / У кн. «Педагогіка вищої школи: хрестоматія» / В. А. Бугров, А. А. Марушкевич, Є. С. Спіцин – К. : ВПЦ «Київський університет», 2016. – 544 с. 3. Концепція національного виховання студентської молоді / У кн. «Педагогіка вищої школи: хрестоматія» / В. А. Бугров, А. А. Марушкевич, Є. С. Спіцин – К. : ВПЦ «Київський університет», 2016. – 544 с. 4. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с. 5.Марушкевич А.А. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача: навчальний посібник.– К.: Обрії, 2012.– 220 с. 6. Марушкевич А. А., Спіцин Є .С. Педагогіка вищої школи: підручник. Київ: Видавничополіграфічний центр «Київський університет», 2015. 416 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах: 30 / 50 балів 2. Самостійна робота №1: 12 / 20 балів 3. Самостійна робота №2: 12 / 20 балів Загальна семестрова оцінка складаються із балів, отриманих за 1) аудиторну роботу (усні доповіді, доповнення та участь в дискусіях на семінарах), 2) самостійні роботи, з урахуванням коефіцієнту 0,6. Всі види робіт в семестрі мають в підсумку: - в максимальному вимірі 100 балів х 0,6 = 60 балів - в мінімальному вимірі 60 балів х 0,6 = 36 балів Підсумкове оцінювання у формі іспиту: Іспит у письмовій формі - 24 / 40 балів
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Ольга Василівна Плахотнік
Кафедра педагогіки
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра педагогіки
Факультет психології