Наукова та художня література давньогрецькими діалектами (перекладний аспект)

Освітня програма: Класичні студії та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Наукова та художня література давньогрецькими діалектами (перекладний аспект)
Код дисципліни
ВБ.1.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
11 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення літературознавства. ПРН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні, фольклорні факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів (залежно від обраної спеціалізації).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіти системою знань нормативної граматики давньогрецької мови, історії давньогрецької мови та літератури.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення з історичною генезою і закономірностями розвитку і функціонування, фонетико-морфологічними особливостями давньогрецьких як автентичних, так і штучних діалектів для читання текстів наукової та художньої літератури. Анотація навчальної дисципліни – дисципліна присвячена таким основним проблемам: Етногенез греків та основні класифікації давньогрецьких діалектів. Знайомство з фонетико-морфологічними особливостями давньоіонійського, новоіонійського та аттичного діалектів. Основні фонетико-морфологічні особливості групи дорійських, західногрецьких та еолійських діалектів. Фонетико-морфологічні особливості діалекту койне. Архаїзаторська концепція грецької літературної традиції. Різножанрові та різнодіалектні твори: читання, переклад, лінгвістичний та жанрово-стилістичний коментар.
Рекомендована та необхідна література
Звонська Л.Л. Історія грецької мови. К., 2011. Казанский Н.Н. Диалекты древнегреческого языка. Л., 1983. Bechtel Fr. Die griechischen Dialekte. Bd. 1-3. Berlin, 1921-1924. Buck C.D. The Greek Dialekts. Chicago, 1995. Thumb A. Handbuch der griechischen Dialekte. 2 Aufl. von E. Kiekers und A. Scherer. Heidelberg, 1989.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота, практичні заняття, усне опитування та контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді (доповнення, бліц-опитування) та за самостійну роботу. Усі види робіт за семестр мають у підсумку: • у максимальному вимірі 60 бал., • у мінімальному вимірі 36 бал. Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту: • максимальна кількість бал. на іспиті - 40 бал., мінімальна кількість бал. (позитивна оцінка), які додаються до семестрових – 24 бал. (60% максимальної кількості бал., відведених на іспит); • на іспиті оцінюються такі результати навчання: ПРН 1.1-1.9; ПРН 2.1-2.4; ПРН 3.1-3; ПРН 4.1-4. • іспит проводиться у формі письмової роботи з відкритими відповідями одне теоретичне питання та одне практичне завдання, кожне з яких оцінюється максимально 20 балами.
Мова викладання
Українська