Структурно-типологічна компаративістика класичних мов

Освітня програма: Класичні студії та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Структурно-типологічна компаративістика класичних мов
Код дисципліни
ВБ.1.2
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
11 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення літературознавства. ПРН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні, фольклорні факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів (залежно від обраної спеціалізації).
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіти системою наукових знань про класичні мови, що базуються на теоретичних засадах зіставної лінгвістики.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – зіставне дослідження граматичних та лексичних рівнів давньогрецької та латинської мов; формування системного наукового уявлення про граматичну та лексичну будову класичних мов, їх структуру та функціонування, взаємодії граматичної будови й лексичного складу мови. Анотація навчальної дисципліни – дисципліна «Структурно-типологічна компаративістика класичних мов» присвячена розгляду основних проблем зіставної морфології класичних мов в системі імені та дієслова, а також розглядає основні питання зіставного синтаксису класичних мов.
Рекомендована та необхідна література
Звонська Л.Л. Давньогрецька мова. К., 2019. Звонська Л.Л., Шовковий В.М. К., 2006. Савченко А.Н. Сравнительная грамматика индоевропейских языков. М., 1974. Buck C.-D. Comparative grammar of Greek and Latin. Chicago, 1983. Palmer L.R. The Greek Language. London, 1979. Palmer L.R. The Latin Language. London, 1954. Pinkster H. Latin syntax and semantics. – L.-N.Y., 1990. Schwyzer E. Griechische Grammatik: Bd. I-III. München, 1934-1953. Sihler A.L. New Comparative Grammar of Greek and Latin. New-York, 1995.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота, усні відповіді (доповнення та бліц-опитування) та контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді (доповнення, бліц-опитування), контрольні роботи, а також за самостійну роботу. Усі види робіт за семестр мають у підсумку: • у максимальному вимірі 60 балів, • у мінімальному вимірі 36 балів. Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту: • максимальна кількість балів на іспиті - 40 балів, мінімальна кількість балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит); • на іспиті оцінюються такі результати навчання: РН 1.1-1.9; РН 2.1-2.4; РН 3.1-3; РН 4.1-4. • іспит проводиться у формі письмової роботи з відкритими відповідями на два теоретичні питання, кожне з яких оцінюється максимально 20 балами.
Мова викладання
Українська