Асистентська практика (англійська мова) з відривом

Освітня програма: Класичні студії та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Асистентська практика (англійська мова) з відривом
Код дисципліни
ОК.17
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Третій
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
10 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації , зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування, презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами. ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: теоретичні основи навчання філологічних дисциплін, як складають фах магістранта: цілі, зміст, підходи, методи і методичні прийоми, засоби, форми організації процесу навчання; форми, методи і засоби діагностики успішності студентів. 2. Уміти: ефективно вибудовувати процес навчання філологічних дисциплін, як складають фах магістранта в закладах вищої освіти відповідно до завдань і умов навчання; використовувати сучасні методи, технології навчання філологічних дисциплін, технології діагностики знань, навичок та вмінь студентів; аналізувати НМК з відповідних дисциплін з метою їх раціонального використання; добирати мовний / літературний матеріал, прийоми, засоби навчання дисциплін з фаху; складати плани-конспекти занять, організовувати, проводити та аналізувати заняття. 3. Володіти елементарними навичками: застосування методичних прийомів навчання філологічних дисциплін, а також системної діагностики якості знань, навичок та вмінь.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни (асистентської практики) – формування в магістратнтів здатності та готовності планувати, організовувати, реалізовувати та управляти процесом навчання філологічних дисциплін у закладах вищої освіти; формування в магістрантів готовності до роботи викладачем у закладі вищої освіти. Асистентська практика – це комплексний процес, який є складовою частиною підготовки фахівців на здобуття ступеня «магістр» за спеціальністю 035 «Філологія». Асистентська педагогічна практика покликана забезпечити формування професійно-педагогічних умінь і навичок у проведенні навчальної роботи у ЗВО. Асистентська практика сприяє розвитку професійної самосвідомості, культури спілкування; формуванню теоретичної, практичної та особистісно-мотиваційної складових професійної компетентності магістрантів. Крім того, під час її проходження в магістрантів формуються уміння педагогічної діяльності та власний творчий стиль викладання.
Рекомендована та необхідна література
Іванченко А.В., Дубасенюк О.А. та ін. Педагогічна практика: Навчально-методичний посібник. – Житомир: Житомир. держ. ун-т, 2005. – 126 с. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика : підруч. для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / [Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін.; за заг. ред. С. Ю. Ніколаєвої. Київ: Ленвіт, 2013. 590 с. Педагогічна практика: навчально-методичний посібник для здобувачів ступеня вищої освіти бакалавра, магістра спеціальності «Філологія» освітньопрофесійних програм «Мова і література (англійська)», «Мова і література (німецька)», «Мова і література (французька)», «Мова і література (іспанська)» / укладачі: К.М. Ружин, О.А. Каніболоцька, Н.О. Надточий. Запоріжжя: ЗНУ, 2019. 106 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Практика Розробка індивідуального графіку проведення практичних занять Розробка планів-конспектів практичних занять Проведення пробних та залікових практичних занять Укладання звітної документації; Захист звітної документації Участь в обговоренні результатів педпрактики
Методи та критерії оцінювання
Кожне проведене заняття оцінюється 6 балами. Потім виводиться коефіцієнт з розрахунку, що максимальна кількість балів має скласти 84. Розробка планів-конспектів залікових занять (2 заняття, максимально по 6 балів за кожен). Захист звітної документації. Участь в обговоренні результатів педпрактики (максимально 4 бали). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: ● у максимальному вимірі 100 балів, ● у мінімальному вимірі 60 балів.
Мова викладання
Українська