Психологія вищої школи

Освітня програма: Класичні студії та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
9 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Загальна психологія», «Педагогічна психологія», «Вікова психологія»; знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості; володіння вміннями і навичками аналізу наукової літератури, підготовки есе, презентацій, ведення дискусії.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів зі змістом, завданнями та методами психології вищої школи як навчальної дисципліни та галузі науки, забезпечити загальну теоретичну підготовку, а також освоєння сучасних психологічних технологій ефективної навчально-виховної діяльності у ЗВО. Анотація навчальної дисципліни. Предметом дисципліни є психологічні основи навчально-виховного процесу та педагогічної взаємодії у ЗВО, психологічні механізмів становлення особистості професіонала. Зміст дисципліни розкривається у двох модулях. У першому розкриваються теоретико-методологічні основи науки, її поняттєво-категоріальний апарат, особливості студента як суб’єкта навчально-професійної діяльності, адаптація до навчання у ЗВО; особливості розвитку студентської групи. У другому – психологічні аспекти діяльності викладача ЗВО, психологічні основи розвитку його професіоналізму; психологічні закономірності педагогічної взаємодії між викладачем і студентом.
Рекомендована та необхідна література
Василенко Л.П. Педагогічна психологія вищої школи: метод. матеріали до практ. занять. Дрогобич РВВ ДДПУ ім. Івана Франка. 2013. 54 с. Психологія вищої школи : підручник / О. І. Власова, В. А. Семиченко, С. Ю. Пащенко, Я. Г. Невідома. Київ : ВПЦ «Київський університет», 2015. 405 с. Головінський І.З. Педагогічна психологія: навч. посібник. К.: Аконіт, 2003. 288 с. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: підручник. 4-е вид., випр. і доп. К.: Каравела, 2014. 360 с. Дуткевич Т.В., Максимчук Н.П. Психологія вищої школи: навч. посібник. Кам’янець-Подільський, 2010. 144 с. Яблонська Т.М. Чинники саморозвитку студента в ракурсі реформування системи вищої освіти. Науковий вісник Миколаївського національного ун-ту імені В.О. Сухомлинського: зб. наук. праць. Педагогічні науки, 2018, №2(61). Миколаїв: Миколаївський національний ун-т імені В.О.Сухомлинського, 2018. С.333-338.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота, практичні і творчі завдання.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання: залік. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (усні відповіді, доповнення та участь в дискусіях на лекціях, контрольна робота з відкритими відповідями), самостійні творчі роботи (есе, реферат, презентація, міні-проєкт) та підсумкову контрольну роботу. Усі види робіт за семестр мають у підсумку: - у максимальному вимірі 100 балів, - у мінімальному вимірі 60 балів. Підсумкова контрольна робота у формі тестів: РН 1.1-1.3; РН 2.3, 2.4; РН 4.1.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Тетяна Миколаївна Яблонська
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології