Психологія вищої школи

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: турецька мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ННД.13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН22. Проводити навчальні заняття, надавати консультації студентам із навчальних дисциплін за спеціалізацією 035.068 «Філологія (східні мови та літератури (переклад включно), перша – турецька», а також здійснювати індивідуальний супровід студента (наставництво, менторство) під час навчання, використовуючи сучасні інноваційні методики та технології навчання у вищій школі. ПРН23. Здійснювати об’єктивне оцінювання результатів навчання (атестацію) та надавати рекомендації щодо покращення результатів навчання. ПРН25. Використовувати спеціалізовані психологічні знання в організації основних видів діяльності у вищому навчальному закладі, застосовувати психологічні методи оптимізації навчально-виховного процесу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів «Загальна психологія», «Педагогічна психологія», «Вікова психологія». 2. Знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості; 3. Володіння вміннями і навичками аналізу наукової літератури, підготовки есе, презентацій, ведення дискусії.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Психологія вищої школи» належить до переліку обов’язкових освітніх компонентів ОНП «Східна філологія, західноєвропейська мова та -переклад: турецька мова та література». Її предметом є психологічні основи навчально-виховного процесу та педагогічної взаємодії у ЗВО, психологічні механізмів становлення особистості професіонала. У змісті курсу розкриваються теоретико-методологічні основи та поняттєво-категоріальний апарат, особливості студента як суб’єкта навчально- професійної діяльності, адаптація до навчання у ЗВО; особливості розвитку студентської групи, психологічні аспекти діяльності викладача ЗВО, психологічні закономірності педагогічної взаємодії між викладачем і студентом.
Рекомендована та необхідна література
1. Виноградова В.Є., Юрченко В.І. Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти: навч. посіб. 2-е вид. Київ: Видавництво Ліра-К, 2020. 296 с. 2. Гуляс І.А. Методика викладання психології: навчальний посібник. Київ : Вид-во Людмила, 2018. 403 с. 3. Золотарьова І. М. Конспект лекцій з дисципліни «Психологія і педагогіка вищої школи» (для магістрів денної форми навчання усіх спеціальностей) / І. М. Золотарьова ; Харків, нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. 36 с. 4. Методика викладання психології у вищій школі : навчальний посібник / Ю. Ю. Бойко-Бузиль, С. Л. Горбенко та ін. К. : Атіка, 2012. 272 с. 5. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: підручник. 4-е вид., випр. і доп. К.: Каравела, 2014. 360 с. 6. Психологія вищої школи: підручник / О. І. Власова, В. А. Семиченко, С. Ю. Пащенко, Я. Г. Невідома. Київ : ВПЦ «Київський університет», 2015. 405 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання), що складає 30% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння), що складає 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: 1. Усна відповідь: 9 - 15 балів. 2. Доповнення, участь у дискусії: 2 - 4 бали. 3. Контрольна робота №1 з відкритими відповідями: 5 - 12 бали. 4. Творче завдання (есей, міні-проєкт): 10 - 14 балів. 5. Контрольна робота №2 (підсумкова) у формі тестів: 10 - 15 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Тетяна Миколаївна Яблонська
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології