Японський мовленнєвий етикет

Освітня програма: Японська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Японський мовленнєвий етикет
Код дисципліни
ДВС.1.09.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН11.3. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів: дисциплін «Східна (японська) мова; базовий рівень», «Східна (японська) мова; середній рівень»; «Східна (японська) мова; просунутий рівень»; «Лексикологія першої східної (японської)»; «Вступ до східної філології», «Лінгвокраїнознавство», тощо; 2. Володіння японською мовою на просунутому рівні; володіння техніками та методиками традиційного лінгвістичного аналізу одиниць всіх рівнів організації системи японської мови.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна « Японський мовленнєвий етикет» є дисципліною вільного вибору студента, вона узагальнює знання попередніх курсів і служить теоретичною базою для вивчення подальших мовознавчих курсів. Навчальна дисципліна «Японський мовленнєвий етикет » складається у сьомому семестрі з 3 кредитів, 44 годин; з них – 30 годин лекційних занять, 14 годин – семінарських занять, 60 годин самостійної роботи, що завершується заліком. Завдання - формування у студентів цілісної системи знань щодо форми ввічливості японської мови та усної комунікації з урахуванням правил мовленнєвого етикету Японії, а також дотримання правил ділового етикету в ситуаціях професійного спілкування японською мовою (з урахуванням правил міжнародного ділового етикету).
Рекомендована та необхідна література
1. Okumura Maki, Yasukouchi Takako. 日本語ビジネス文書マニュアル. – 東京 : アスク、2007. 2. 瀬川由美・北村貞幸・植松真由美「BJT ビズネス日本語能力テスト:聴解、聴読解、実力養成問題集 」。 東京 : スリーエーネットワーク、2012. 12 3. 犬飼康弘「アカデミック・スキルを身につける:聴解・発表ワークブック 」。須見恵二「中上級日本語ディベート教材」。東京 : 丸人社、2004. 4.西尾純二「マイナスの待遇表現行動:対象を低く悪く扱う表現への規制と配慮」。東京:くろしお出版、2015. 5. 奥村真希・釜渕優子「しごとの日本語:メールの書き方編」。東京 : アスク 、2008. 6. Kabaya H., Kawaguchi Y., Sakamoto M. Keigo hyougen. Tokyo, 1998. 7. Kabaya H. “Taiguu komyunikeeshon” Toiu Toraekata // Nihongokyouiku tsuushin, 2005, No 52. 8. Комісаров К.Ю. Соціологічний аспект мовленнєвого етикету (на матеріалі японської мови) // Мовні і концептуальні картини світу, 2006, вип. 19.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Форми навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Методи навчання: пояснення нового матеріалу, активне слухання, залучення до дискусій, робота у групах, обговорення результатів.
Методи та критерії оцінювання
Бліц-опитування, проєктна робота, колоквіум, модульна контрольна робота. Критерії оцінювання кожного виду завдань див.у робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
Українська, японська