Японський мовленнєвий етикет
Освітня програма: Японська мова і література та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Японський мовленнєвий етикет
Код дисципліни
ДВС.1.09.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН11.3. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів: дисциплін «Східна (японська) мова; базовий рівень», «Східна (японська) мова; середній рівень»; «Східна (японська) мова; просунутий рівень»; «Лексикологія першої східної (японської)»; «Вступ до східної філології», «Лінгвокраїнознавство», тощо;
2. Володіння японською мовою на просунутому рівні; володіння техніками та методиками традиційного лінгвістичного аналізу одиниць всіх рівнів організації системи японської мови.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна « Японський мовленнєвий етикет» є дисципліною вільного вибору студента, вона узагальнює знання попередніх курсів і служить теоретичною базою для вивчення подальших мовознавчих курсів. Навчальна дисципліна «Японський мовленнєвий етикет » складається у сьомому семестрі з 3 кредитів, 44 годин; з них – 30 годин лекційних занять, 14 годин – семінарських занять, 60 годин самостійної роботи, що завершується заліком. Завдання - формування у студентів цілісної системи знань щодо форми ввічливості японської мови та усної комунікації з урахуванням правил мовленнєвого етикету Японії, а також дотримання правил ділового етикету в ситуаціях професійного спілкування японською мовою (з урахуванням правил міжнародного ділового етикету).
Рекомендована та необхідна література
1. Okumura Maki, Yasukouchi Takako. 日本語ビジネス文書マニュアル. – 東京 : アスク、2007.
2. 瀬川由美・北村貞幸・植松真由美「BJT ビズネス日本語能力テスト:聴解、聴読解、実力養成問題集 」。 東京 : スリーエーネットワーク、2012. 12
3. 犬飼康弘「アカデミック・スキルを身につける:聴解・発表ワークブック 」。須見恵二「中上級日本語ディベート教材」。東京 : 丸人社、2004.
4.西尾純二「マイナスの待遇表現行動:対象を低く悪く扱う表現への規制と配慮」。東京:くろしお出版、2015.
5. 奥村真希・釜渕優子「しごとの日本語:メールの書き方編」。東京 : アスク 、2008.
6. Kabaya H., Kawaguchi Y., Sakamoto M. Keigo hyougen. Tokyo, 1998.
7. Kabaya H. “Taiguu komyunikeeshon” Toiu Toraekata // Nihongokyouiku tsuushin, 2005, No 52.
8. Комісаров К.Ю. Соціологічний аспект мовленнєвого етикету (на матеріалі японської мови) // Мовні і концептуальні картини світу, 2006, вип. 19.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Форми навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи навчання: пояснення нового матеріалу, активне слухання, залучення до дискусій, робота у групах, обговорення результатів.
Методи та критерії оцінювання
Бліц-опитування, проєктна робота, колоквіум, модульна контрольна робота. Критерії оцінювання кожного виду завдань див.у робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
Українська, японська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Олена
Володимирівна
Гаєвська
Кафедра мов і літератур Далекого Сходу та Південно-Східної Азії
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра мов і літератур Далекого Сходу та Південно-Східної Азії
Навчально-науковий інститут філології