Постколоніальні студії: генеза, становлення

Освітня програма: Українська мова і література та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Постколоніальні студії: генеза, становлення
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 3 Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 13 Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 20.1 Знати системні особливості розвитку української літератури (від давньої української літератури – до української літератури початку ХХІ століття); ПРН 20.2 Знати основні тенденції розвитку сучасних напрямів літературознавства, теорії світового літературно-культурного процесу, теорії літератури. ПРН 20.3 Володіти сучасними методиками фахового літературознавчого аналізу, вільно використовувати літературознавчу термінологію для аналізу та інтерпретації явищ літературного процесу, а також володіти професійними навичками й уміннями для створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Давня українська література», «Історія української літератури», «Історія зарубіжної літератури», «Вступ до літературознавства».
Зміст навчальної дисципліни
Курс закріплює і поглиблює базові знання з історії української літератури в контексті постколоніальних студій, а отже виявляє і демонструє основні закономірності розвитку українського історико-літературного процесу у взаємозв’язках зі світовою культурою, літературою, наукою. Продовжує системне вивчення: знакових літературних подій та явищ в розмаїтті стилів і жанрів, зосереджується на вивченні шляхів походження та становлення постколоніальної критики, особливостей літературно- критичної концепції постколоніальних студій, зокрема на вивченні літературної інтерпретації проблем колоніального тиску, національної ідентичності, культурної універсальності та відмінності, історіософії та міфотворення.
Рекомендована та необхідна література
1. Баррі П. Вступ до теорії : літературознавство та культурологія / Пітер Баррі / Пер. з англ. О. Погинайко ; наук. ред. Р. Семків. – К. : Смолоскип, 2008. – 360 с. 2. Гнатюк О. Прощання з імперією: Українські дискусії про ідентичність / О. Гнатюк. − К. : Критика, 2005. − 528 с. 3. Гундорова Т. Кітч і Література. Травестії / Тамара Гундорова. – К. : Факт, 2008. –284 с. 4. Гундорова Т. Постколоніальний роман генераційної травми та постколоніальне читання на Сході Європи [Електронний ресурс] / Тамара Гундорова . – Доступно з: http://uamoderna.com/md/hundorova-postkolonial-novel-generational-trauma 5. Гундорова Т. Транзитна культура. Симптоми постколоніальної травми / Тамара Гундорова. – Київ : Грані-Т, 2013. – 548 с. 6. Іванишин П. Національно-екзистенціальна інтерпретація (основні теоретичні та прагматичні аспекти): монографія / Петро Іванишин. – Дрогобич : Видавнича фірма «Відродження», 2005. – 308 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінар
Методи та критерії оцінювання
Відповідь на семінарському занятті Творчі завдання Самостійна робота (реферат) Підсумкова контрольна робота
Мова викладання
українська