Українська література для дітей

Освітня програма: Українська мова і література та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Українська література для дітей
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 3 Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 13 Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 20.1 Знати системні особливості розвитку української літератури (від давньої української літератури – до української літератури початку ХХІ століття); ПРН 20.2 Знати основні тенденції розвитку сучасних напрямів літературознавства, теорії світового літературно-культурного процесу, теорії літератури. ПРН 20.3 Володіти сучасними методиками фахового літературознавчого аналізу, вільно використовувати літературознавчу термінологію для аналізу та інтерпретації явищ літературного процесу, а також володіти професійними навичками й уміннями для створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів: «Вступ до літературознавства», «Історія української літератури».
Зміст навчальної дисципліни
Відповідно до навчального плану студентів ОР «бакалавр», спеціальності 035 філологія, навчальної програми дисципліни Дискурс літератури для дітей (ХХ - поч. ХХІ ст.) студенти в ході її вивчення набувають об’єктивні наукові знання про появу, розвиток й актуальність літератури для дітей та юнацтва в Україні, про формування в молодшого покоління національної свідомості, культурної ідентичності, про відображення української самобутності, розкриття актуальних тем для українського суспільства, про формування нової концепції художньої мови, а саме – мови як об’єкта, що була не лише формою комунікації, але й мала власну унікальність і неповторність, про формування «естетизованого типу свідомості», про синкретизм дитячої літератури виучуваного періоду тощо.
Рекомендована та необхідна література
Бойцун І.Є. Дитяча література: навч. посібн. для студ. філол. ф-тіввищ. навч. закл. – Луганськ: Вид-во «Ноулідж», 2011. – 252 с. Вулис А.З. В мире приключений: Поэтикажанра (монография). – М.: Сов. Писатель, 1986. – 382 с. Давидюк В. Первісна міфологія українського фольклору: монографія. Вид. друге, доповнене й перероблене. – Луцьк, 2005. – 310 с. Дмитренко М. Українська фольклористика: історія, теорія, практика. – К.: Ред. Часопису «Народознавство», 2001. – 575 с. Качак Т. Українська література для дітей та юнацтва: підручник. – К.: Академія, 2016. – 263 с. Кизилова В.В. Художня специфіка української прози для дітей та юнацтва другої половини ХХ століття: монографія. – Луганськ: Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2013. – 400 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція. семінар
Методи та критерії оцінювання
Відповідь на семінарському занятті, участь у дискусії Модульнаконтрольна робота, реферат Підсумкова модульна контрольна робота, презентація
Мова викладання
українська