КД "Основи коректури та редагування". Ч.1. Основи коректури
Освітня програма: Українська мова і література та західноєвропейська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
            Назва дисципліни
        
        
            КД "Основи коректури та редагування". Ч.1. Основи коректури
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ДВС.3.04
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2021/2022
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            7 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            4
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПРН 3 Організовувати процес свого навчання й самоосвіти.
ПРН 12 Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють.
ПРН 22.1 На фаховому рівні надавати консультації з дотримання норм літературної мови та культури мовлення.
ПРН 22.2 Знати теоретичні засади літературного редагування і коректури.
ПРН 22.3 Володіти базовими професійними знаннями і уміннями, необхідним для виконання коректури та літературного редагування творів різних жанрів.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Дистанційне навчання
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            Базовими для вивчення цього предмету є знання, здобуті під час вивчення блоку дисциплін бакалаврату (1–3 курси). Студент повинен знати: структуру сучасної української мови, одиниці всіх структурних рівнів української мови, особливості функціонування одиниць у мові та мовленні, норми сучасної української мови; основні закони логіки, філософії і психології; загальні властивості літератури як мистецтва слова; вміти аналізувати й критично оцінювати власне та чуже мовлення; організовувати процес свого навчання й самоосвіти; володіти методиками традиційного лінгвістичного аналізу всіх мовних і мовленнєвих одиниць; елементарними навичками роботи з інформацією в інтернет-ресурсах, виокремлювати достовірний матеріал в інформаційному полі.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Мета дисципліни – фахове ознайомлення студентів з основними теоретичними положеннями і поняттями коректури та редагування, вироблення необхідних професійних компетентностей – умінь і навичок – застосовувати набуті знання на практиці, зокрема у процесі коректури та редагування рукописів.
Курс передбачає засвоєння базових знань з основ коректури і літературного редагування; розуміння тексту як об’єкту літературного редагування, особливостей його тематичної та композиційної структури; знання типологічних ознак різних видів тексту і способів викладу матеріалу; поглиблення знань про типи, причини, психологічне підґрунтя мовленнєвих помилок; оволодіння основними методами та  прийоми редакторського аналізу і редагування та коректури різних видів тексту.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            Основна:
Іванченко Р. Г. Літературне редагування. – К., 2003. 
Капелюшний А. О. Стилістика і редагування. – Львів, 2002. 
Крайнікова Т. С.  Коректура. – К., 2005. 
Партико З. В. Загальне редагування: нормативні основи. – Львів, 2017.
Додаткова:
Гузенко С. В. Літературне редагування. – Миколаїв, 2012. 
Завгородня Л. В.  Основи літературного редагування та коректури. – Черкаси, 2010.
Серажим К. С. Текстознавство. – К., 2012.
Харлан А. П. Особливості тексту з погляду фахівців // Технологія і техніка друкарства. – 2008. – Вип. 1.
Електронні джерела
Куляс П. Типологія помилок. – К., 2005. Режим  доступу:    http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/26058/1/Kulias_Typolohiia.pdf
Фаріон І. Мовна норма: знищення – пошук – віднова. – Івано-Франківськ, 2013. Режим  доступу:     http://padabum.com/d.php?id=53784
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Навчальні заходи протягом семестру:
•	завдання, які виконуються у процесі самостійної роботи;
•	відповідь на практичних заняттях;
•	самостійні (домашні та аудиторні) завдання;
•	участь у дискусії.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Семестрове оцінювання: 
• мінімальна кількість балів протягом семестру – 60 балів;
• відповідь на практичному занятті, доповнення, участь у дискусії: 
макс. 5 балів на кожному із 6 занять (оцінюється залежно від повноти розкриття поставленого питання і виконання завдання);
• самостійна домашня робота: макс. 5 балів на кожному із 6 занять;
• самостійна аудиторна робота: макс.11 балів на кожному із 2 занять;
• модульна підсумкова робота – макс. 18 балів.
Підсумкове оцінювання: залік.
        
    
            Мова викладання
        
        
            українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни