Інтертекстуальні основи новітньої української літератури

Освітня програма: Українська мова і література та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Інтертекстуальні основи новітньої української літератури
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 3 Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 13 Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 20.1 Знати системні особливості розвитку української літератури (від давньої української літератури – до української літератури початку ХХІ століття); ПРН 20.2 Знати основні тенденції розвитку сучасних напрямів літературознавства, теорії світового літературно-культурного процесу, теорії літератури. ПРН 20.3 Володіти сучасними методиками фахового літературознавчого аналізу, вільно використовувати літературознавчу термінологію для аналізу та інтерпретації явищ літературного процесу, а також володіти професійними навичками й уміннями для створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування комплексної дисципліни «Історія української літератури» (частини 1–5), «Вступу до літературознавства».
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Інтертекстуальні основи новітньої української літератури»спрямована на ознайомлення студентів з теорією і практикою інтертекстуального аналізу текстів; вивчення інтертекстуального зрізу історії української літератури; виявлення та дослідження інтекстів (тестових включень) різної форми та ґенези в творах новітньої української літератури; з’ясування особливостей інтертекстуальності в добу модерної та постмодерної культури. Мета дисципліни – навчити студентів оперувати методом інтертекстуального аналізу художніх текстів, виявляти та досліджувати текстові запозичення (інтексти) в творах новітньої української літератури.
Рекомендована та необхідна література
Баррі П. Вступ до теорії. Літературознавство та культурологія. – К., 2008. Крістєва Ю.Полілог. – К., 2005. Барт Р. Від твору до тексту // Слово. Знак. Дискурс. Антологія світової літературно- критичної думки ХХ століття. – Львів, 2002. Дерріда Ж. Позиції. – К., 1994. КемпбеллДж.Тисячоликий герой. – Львів, 2020. Фрай Н. Великий код: Біблія і література. –Львів, 2010. Юнґ К. Ґ. Архетипи і колективне несвідоме. – Львів, 2018. Нич Р. Світ тексту: Поструктуралізм і літературознавство. – Львів, 2007. Курціус Г.Р. Європейська література і латинське середньовіччя. – Львів, 2007.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекції. семінари
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь у вигляді доповіді, повідомлення , презентації Доповнення, участь у дискусії Контрольна робота з відкритими відповідями Підсумкова контрольна робота у формі тестів
Мова викладання
українська