Вступ до літературознавства

Освітня програма: Українська мова і література та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Вступ до літературознавства
Код дисципліни
ННД.09
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 8, 9, 13, 17 19 ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію української мови і української літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди української мови, описувати соціолінгвальну ситуацію.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен успішно опанувати основи знань з теорії літератури за шкільними програмами з української та зарубіжної літератур; знати принципи літературознавчого аналізу художніх творів у єдності змісту й форми;особливості художніх напрямів; основні епічні, ліричні, драматичні, ліро-епічні жанри; специфіку літературного процесу. Студент повинен вміти усно та письмо формулювати власні думки і судження про художні твори і літературний процес; характеризувати художні образи.
Зміст навчальної дисципліни
Це обов’язковий курс, який передбачає вивчення трьох взаємопов’язаних тематичних блоків: література як вид мистецтва, художній твір і принципи його аналізу, літературний процес в його теоретичному осмисленні з урахуванням найновітніших досягнень наукової думки. Відтак студент отримає системні знання про унікальну природу словесного мистецтва, його функції, поетику, роди і жанри, напрями і течії.
Рекомендована та необхідна література
1. Білоус П.В, Вступ до літературознавства. – К.,2011. 2. Галич О.А. Вступ до літературознавства. – Луганськ,2010. 3. Лексикон загального та порівняльного літературознавства. – Чернівці,2001. 4. Літературознавча енциклопедія: в 2-х т. Автор-укладач Ковалів Ю.І. – К.,2007. 5. Моклиця Марія. Вступ до літературознавства. – Луцьк,2011
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота. Відповідь на семінарському занятті, контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Відповідь на семінарському занятті - мак.5/мін.2, контрольна робота - макс.35/мін.14. Підсумкове оцінювання: залік. Залік виставляється за результатами роботи упродовж усього семестру. Шкала відповідності: "Зараховано" - 600-100, "Не зараховано" - 0-59.
Мова викладання
українська