Геотектоніка

Освітня програма: Геологія (1 рівень)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут "Інститут геології"

Назва дисципліни
Геотектоніка
Код дисципліни
ОК 24
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати загальні закономірності будови і структури тектоносфери, розвитку головних структурних елементів літосфери (континентальних платформ, геосинкліналей, орогенів, континентальних рифтів, океанів), основні етапи структурної еволюції Землі, тектонічних процесів і еволюції магматизму, структурної еволюції континентів і океанів, ендогенної металогенії та її зв’язку з тектонічним розвитком Землі. Вміти оцінювати роль тектонічних структур різного типу і рангу у формуванні родовищ корисних копалин; характеризувати особливості будови древніх платформ і геосинклінально-складчастих поясів, пояснювати особливості походження океанів; надавати характеристику структурної еволюції Землі.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Опанування відомостей з курсів загальної геології, геоморфології, стратиграфії, історичної геології, мінералогії, петрографії.
Зміст навчальної дисципліни
Розглянуто загальні питання сучасної геотектоніки, уявлення щодо складу і будови головних структурних елементів земної кори (континентальних платформ, рухливих поясів та геосинкліналей, епігеосинклінальних та епіплатформних орогенів, рифтів, океанів та ін.), закономірностей їх розвитку як геологічної основи металогенічного аналізу й прогнозної оцінки територій. Наведені численні приклади конкретних геологічних структур.
Рекомендована та необхідна література
1. Михайлов В.А. (2002). Основи геотектоніки. Навчальний посібник. К: ВЦ “Київський університет”. 168 с. 2. Михайлов В.А (2018). Базові терміни і поняття геотектоніки. Навчальний посібник. К.: ВПЦ “Київський університет”. 335 c. 3. Шевчук В.В., Михайлов В.А. (2004). Загальна геотектоніка з основами геодинаміки. Підручник. - Київ: ВЦ "Київський університет". 219 с. 4. Шевчук В.В., Михайлов В.А. (2005). Загальна геотектоніка з основами геодинаміки. Підручник. - Київ: ВЦ "Київський університет". Вид. 2. 328 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття та самостійна робота студента
Методи та критерії оцінювання
Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100 бальною шкалою. Оцінювання здійснюється за накопичувальною системою та передбачає: 2 модульні контрольні роботи кожна оцінюється у 30 балів (рубіжна оцінка 18 балів). Підсумкове оцінювання у формі іспиту: максимальна оцінка 40 бали, рубіжна оцінка 24 бали. Під час іспиту студент виконує завдання пов’язані із розповсюдженням окремих видів горючих, рудних і нерудних корисних копалин в Україні, головні геолого-промислові типи їхніх родовищ, сучасний стан ресурсів і запасів, якісні характеристики особливості видобутку і переробки, кон’юнктуру ринку. Підсумкова оцінка виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру, як сума балів за систематичну роботу на семінарських заняттях, результатів модульно-контрольних робіт та опрацювання лекційного матеріалу впродовж семестру та балів отриманих під час іспиту.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни