Соціолінгвістика. Діалектологія (італійська мова)

Освітня програма: Італомовні студії та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Соціолінгвістика. Діалектологія (італійська мова)
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
9
Результати навчання
ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу. ПРН 16. Використовувати спеціалізовані концептуальні знання з галузі італійського мовознавства та перекладу для розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне засвоєння практичних та теоретичних курсів з комунікативних практик і перекладознавства, порівняльної типології італійської та української мов протягом двох семестрів навчання.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати комплексні знання про понятійний та методологічний апарат сучасної соціолінгвістики, актуальні проблеми, наукові напрямки та школи, сформувати навички та вміння виявляти соціолінгвістичні особливості текстів різних жанрів. Сформувати комплексні знання про понятійний та методологічний апарат, проблематику діалектології, основні групи діалектів Італії. Анотація. Дисципліна викладається у 3 семестрі магістратури. Предметом вивчення навчальної дисципліни є основні поняття, категорії, методи дослідження та проблематика соціолінгвістики, соціолінгвістичні параметри та їх вербалізація в художніх текстах, а також понятійний та категоріальний апарат діалектології, основні групи діалектів Італії. Розглядаються відмінності між діалектизмом та регіоналізмом, роль діалектів у збагаченні словникового складу літературної італійської мови.
Рекомендована та необхідна література
1. Антошкіна Л. Соціолінгвістика. Донецьк: ТОВ «Юго-Восток Лтд», 2007. 2. Карасик В.И. Язык социального статуса. М.: «Прогресс», 2002. 495 с. 3. Kotthoff H. Gender and joking: On the complexities of women’s image politics in humorous narratives // Journal of Pragmatics. – Vol. 32, No 1. – 2000. – P. 55-80. 4. Risorsa elettronica: http://www.minimaetmoralia.it/wp/dizionario-matusa-breve-viaggio-attorno-al-linguaggio-giovanile-parte-seconda/
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться практичні заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю, описаних у п. 7.1 РПНД. Завершується дисципліна іспитом. Семестрову підсумкову оцінку формують бали, отримані студентом у процесі виконання вказаних видів і форм навчання та отримані на іспиті. Максимальний розподіл здійснюється за таким алгоритмом: 60 балів (60 %) – семестровий контроль і 40 балів (40 %) – іспит. Якщо студент на іспиті набрав менше, ніж 24 бали (тобто 60 % від 40 балів, відведених на іспит), то вони не додаються до семестрової оцінки незалежно від кількості балів, отриманих під час семестру, а в екзаменаційній відомості у графі «підсумкова оцінка з дисципліни» вказується лише кількість балів, отриманих під час семестру.
Мова викладання
Італійська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни