Сучасна дискурсологія (італійська мова)
Освітня програма: Італомовні студії та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Сучасна дискурсологія (італійська мова)
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти італійського мовознавства та перекладу.
ПРН 11. Здійснювати науковий аналіз мовного, мовленнєвого й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних.
ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються.
ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне засвоєння практичних та теоретичних курсів з комунікативних практик і перекладознавства, порівняльної типології італійської та української мов протягом трьох семестрів навчання.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати комплексні знання про понятійний та методологічний апарат сучасної дискурсології, актуальні проблеми, наукові напрямки та школи дискурсології, варіативність дискурсів а італійській лінгвокультурі, а також практичні вміння і навички аналізувати різні види дискурсів.
Анотація. Дисципліна «Сучасна дискурсологія (італійська мова)» викладається у 4 семестрі магістратури. Предметом вивчення дисципліни є становлення дискурсології як науки та її зв’язку з суміжими науками, еволюції понять «текст» та «дискурс» у процесі зміни лінгвістичних парадигм, основні положення дискурсології, структурування різних типів дискурсу італійської лінгвокультури з урахуванням соціальних, гендерних, психологічних чинників, функціонування дискурсивних стратегій.
Рекомендована та необхідна література
1. Бацевич Ф. С. Нариси з комунікативної лінгвістики. Львів, 2003
2. Дискурс як когнітивно-комунікативний феномен: монографія / за ред. І. С. Шевченко. Х.: Константа, 2005.
3. Загнітко А. Основи дискурсології. Донецьк: ДонНУ, 2008.
4. Серажим К. С. Дискурс як соціолінгвальне явище: методологія, архітектоніка, варіативність К.: КНУ ім. Т. Шевченка, 2002.
5. Okhrimenko V.I. La discorsologia mederna (della lingua italiana). Kyiv: Dnipro Seredniak T.K., 2020.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестрів після лекційних занять із відповідних тем проводяться практичні заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю, описаних у п. 7.1 РПНД. Завершується дисципліна в семестрі підсумковою атестацією.
Семестрову підсумкову оцінку формують бали, отримані студентом у процесі виконання вказаних видів і форм навчання та отримані на іспиті. Максимальний розподіл здійснюється за таким алгоритмом: 80 балів (80 %) – семестровий контроль і 20 балів (20 %) – підсумкова атестація.
Якщо студент на підсумковій атестації набрав менше, ніж 12 балів (тобто 60 % від 40 балів, відведених на залік), то вони не додаються до семестрової оцінки незалежно від кількості балів, отриманих під час семестру, а в екзаменаційній відомості у графі «підсумкова оцінка з дисципліни» вказується лише кількість балів, отриманих під час семестру.
Мова викладання
Італійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни