Статистичний аналіз кон'юктури товарних ринків

Освітня програма: Економічна аналітика та статистика

Структурний підрозділ: Економічний факультет

Назва дисципліни
Статистичний аналіз кон'юктури товарних ринків
Код дисципліни
3.1.5
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН1. Знати та використовувати економічну термінологію, пояснювати базові концепції мікро-та макроекономіки ПРН5. Пояснювати моделі соціально-економічних явищ, керуючись фундаментальними принципами і знаннями основних напрямів розвитку економічної науки ПРН7. Усвідомлювати основні особливості сучасної світової та національної економіки, інституційної структури, напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави ПРН10. Вміти аналізувати процеси державного та ринкового регулювання соціально-економічних і трудових відносин ПРН 11. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та інтерпретувати отримані результати
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів «Фінанси», «Маркетинг», «Бізнес статистика», «Статистичний аналіз часових рядів». 2. Знати: теоретико-методологічні основи фінансів підприємств та маркетингу, основні класифікації економічної статистики, види товарних ринків. 3. Володіти навичками статистичної обробки, аналізу і візуалізації даних. В свою чергу, знання з даної дисципліни сприяють успішному виконанню магістерських робіт.
Зміст навчальної дисципліни
Програма навчальної дисципліни складається з двох змістових модулів: Модуль 1 - методологічні основи статистики кон'юнктури товарних ринків, в якому розглядаються: предмет, метод і основні завдання статистики ринку товарів і послуг; статистичне вивчення кон'юнктури товарних ринків; статистичне вивчення попиту та пропозиції; статистика товарних потоків. Модуль 2 - статистичне оцінювання та аналіз товарних ринків включає: статистичне вивчення структури і поведінки споживачів та виробників; статистичне вивчення руху товарів і послуг на внутрішньому ринку та зовнішньому ринку; статистика ринкової інфраструктури; статистика соціально-економічної ефективності ринкових процесів.
Рекомендована та необхідна література
1. Erik Lindström, Henrik Madsen, Jan Nygaard Nielsen. Statistics for Finance: Chapman and Hall/CRC, 2020. 384 р. 2. Perumal Mariappan. Statistics for Business: Chapman and Hall/CRC, 2019. 372 р. 3. Кушнір Н.Б., Кузнєцова Т. В., Красовська Ю. В. Статистика: Навч. посіб./Н.Б. Кушнір, Т.В.Кузнєцова та ін. – К.: Центр навчальної літератури, 2019. – 208 с. 4. Єріна А. М. Економічна статистика : підручник : у 2 ч. — Ч. 1. Макроекономічна статистика / [І. Г. Манцуров, А. М. Єріна, О. К. Мазуренко та ін.] ; за наук. ред. чл.-кор. НАНУ І. Г. Манцурова. — К. : КНЕУ, 2013. — 325 с. 5. Єріна А. М. Економічна статистика : підручник : у 2 ч. — Ч. 2. Макроекономічна статистика / [І. Г. Манцуров, А. М. Єріна, О. К. Мазуренко та ін.] ; за наук. ред. чл.-кор. НАНУ І. Г. Манцурова. — К. : КНЕУ, 2013. — 325 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Мета дисципліни – формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок щодо кількісної оцінки соціально-економічних явищ і процесів, а саме методів отримання, обробки і аналізу статистичної інформації про явища і процеси, що відбуваються на ринку товарів та послуг
Методи та критерії оцінювання
Форми оцінювання студентів: (макс. 100 балів / мінім. 60 балів) − виконання практичних вправ під час лабораторних занять -40 балів /26 балів; − 2 контрольні модульні роботи – кожна по 5 балів, разом - 20 балів / 10 балів; − підготовка та презентація індивідуального проекту – 20 балів / 12 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни