Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: Освітньо-професійна програма "Менеджмент організацій і адміністрування"

Структурний підрозділ: Економічний факультет

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК 1.14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті. ПРН 9. Вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами. ПРН 11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу. ПРН 13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу). ПРН 14. Застосовувати інструментарій корпоративного управління для вирішення завдань розвитку підприємств та організацій різних видів економічної діяльності.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; основні економічні вчення та їхні ціннісні засади; основні методи дослідження особливостей та специфіки економічних практик в умовах глобалізованого світу; провідні принципи економічної політики в контексті цивілізаційних викликів сучасності; терміни й категорії філософії управління, економічної теорії та економічної політики, методології і організації економічних наукових досліджень (з основами інтелектуальної власності), менеджменту. 2. Володіти навичками: роботи з консолідованою інформацією, а саме, отримувати та аналізувати інформацію з різних джерел та системно інтегрувати різнотипні інформаційні ресурси, формувати кінцевий інформаційний продукт з ознаками максимальної повноти, несуперечності, який би відповідав науковим вимогам та управлінським потребам вирішення/ упередження суперечностей різноманітних економічних практик та загально суспільних інтересів.
Зміст навчальної дисципліни
Розкривається зміст основного понятійно-категоріального апарату етики, її методів та інструментарію для виокремлення моральної проблематики в контексті економічної діяльності. Артикулюються причини запиту на оновлення ціннісних засад у професійній діяльності як такій та зокрема у економічній сфері, орівнюються ціннісно-нормативні вимоги основних етичних систем з конкретизацією в сучасних економічних практиках. Розглядаються предмет професійної та корпоративної етики; акцентується відмінність, суперечності та ймовірність конфлікту між цінніснонормативними вимогами професійної та корпоративної моралі. Обговорюються інструменти упередження подібних конфліктів та форми і засоби підвищення етичної компетенції професіоналів/членів корпорації.
Рекомендована та необхідна література
1. Берсуцький А.Я., Жуков С.М. Етика і культура бізнесу та психологія ділових відносин: навчальний посібник для студентів економічних і управлінських спеціальностей. Донецьк: ДонУЕП, 2014. 372 с. 2. Малахов В. А. Етика: курс лекцій / В. А. Малахов. – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2014. – 214 с. 3. Прикладна етика. Навч. посібник / За наук. ред. Панченко В. І. – К.: «Центр учбової літератури», 2012. – 392 с. 4. Професійна та корпоративна етика: навч. посібник / В. Г. Нападиста, О. В. Шинкаренко, М. М. Рогожа та інш.; наук. ред. В. І. Панченко. – К.: ВПЦ «Київський університет, 2019. – 368 с. 5. Arnold D., Beauchamp T., Bowie N. Ethical Theory and Business. Cambridge University Press. –10th edition, 2019. – P. 560. 6. Brooks L., Dunn P. Business and Professional Ethics. Cengage Learning. – 9th edition, 2020. – P. 696.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Проблемно-орієнтоване навчання: лекції, семінари, консультації, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Форми оцінювання студентів: (макс. 100 балів / мінім. 60 балів) 1. Опитування та вирішення творчо-аналітичних завдань (РН 2.1-2.3; 3.1; 3.2) – 25 балів / 13балів; 2. Самостійна робота – творче індивідуальне завдання (РН 1; 2.1-2.3; 3.2; 4) – 55 балів / 35бала; 3. Підсумкова контрольна робота (РН 1; 1.2; 2.1-2.3) – 20 балів / 12 балів. Підсумковий контроль здійснюється у формі письмової контрольної роботи, яка оцінюється максимум у 20 балів та проводиться на одному з останніх семінарських занять з дисципліни. Підсумкова оцінка з дисципліни студенту виставляється за результатами роботи протягом семестру як сума балів, отриманих впродовж навчального семестру, включаючи бали, отримані за виконання самостійної роботи та підсумкової контрольної роботи.
Мова викладання
українська