Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: Освітньо-наукова програма "Менеджмент організацій і адміністрування"

Структурний підрозділ: Економічний факультет

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК 1.10
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації в середині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті. ПРН 9. Вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами. ПРН 11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; основні економічні вчення та їхні ціннісні засади; основні методи дослідження особливостей та специфіки економічних практик в умовах глобалізованого світу; провідні принципи економічної політики в контексті цивілізаційних викликів сучасності; терміни й категорії філософії управління, економічної теорії та економічної політики, методології і організації економічних наукових досліджень (з основами інтелектуальної власності), менеджменту. 2. Володіти навичками: роботи з консолідованою інформацією, а саме, отримувати та аналізувати інформацію з різних джерел та системно інтегрувати різнотипні інформаційні ресурси, формувати кінцевий інформаційний продукт з ознаками максимальної повноти, несуперечності, який би відповідав науковим вимогам та управлінським потребам вирішення/ упередження суперечностей різноманітних економічних практик та загально суспільних інтересів.
Зміст навчальної дисципліни
Розкривається зміст основного понятійно-категоріального апарату етики, її методів та інструментарію для виокремлення моральної проблематики в контексті економічної діяльності. Артикулюються причини запиту на оновлення ціннісних засад у професійній діяльності як такій та зокрема у економічній сфері, орівнюються ціннісно-нормативні вимоги основних етичних систем з конкретизацією в сучасних економічних практиках. Розглядаються предмет професійної та корпоративної етики; акцентується відмінність, суперечності та ймовірність конфлікту між цінніснонормативними вимогами професійної та корпоративної моралі. Обговорюються інструменти упередження подібних конфліктів та форми і засоби підвищення етичної компетенції професіоналів/членів корпорації.
Рекомендована та необхідна література
1. Берсуцький А.Я., Жуков С.М. Етика і культура бізнесу та психологія ділових відносин: навчальний посібник для студентів економічних і управлінських спеціальностей. Донецьк: ДонУЕП, 2014. 372 с. 2. Малахов В. А. Етика: курс лекцій / В. А. Малахов. – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2014. – 214 с. 3. Прикладна етика. Навч. посібник / За наук. ред. Панченко В. І. – К.: «Центр учбової літератури», 2012. – 392 с. 4. Професійна та корпоративна етика: навч. посібник / В. Г. Нападиста, О. В. Шинкаренко, М. М. Рогожа та інш.; наук. ред. В. І. Панченко. – К.: ВПЦ «Київський університет, 2019. – 368 с. 5. Arnold D., Beauchamp T., Bowie N. Ethical Theory and Business. Cambridge University Press. –10th edition, 2019. – P. 560. 6. Brooks L., Dunn P. Business and Professional Ethics. Cengage Learning. – 9th edition, 2020. – P. 696.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Проблемно-орієнтоване навчання: лекції, семінари, консультації, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Форми оцінювання студентів: (макс. 100 балів / мінім. 60 балів) 1. Усне опитування, доповнення та участь в дискусіях на семінарах: 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 3.1, 3.2, 3.3, 4.1., 4.2, 4.3 – 21/42 бали. 2. Самостійна робота (есе): .1.1, 1.3, 2.2, 2.4, 2.5, 4.2, 4.3 – 6/9 балів. 3. Самостійна робота (ситуаційний аналіз): 1.1,1.2, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 4.1, 4.2 – 8/10 балів. 4. Самостійна робота (творчі завдання): 1.4, 1.5, 2.5, 3.3, 4.3 – 13/19 балів. 5. Підсумкова контрольна робота в письмовій формі: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 2.1, 2.4 – 12 / 20 балів. Підсумковий контроль здійснюється у формі письмової контрольної роботи, яка оцінюється максимум у 20 балів та проводиться на одному з останніх семінарських занять з дисципліни.
Мова викладання
українська