Психологія атипового розвитку

Освітня програма: Практична психологія ОС бакалавр

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Психологія атипового розвитку
Код дисципліни
ВКС 3.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати предмет, завдання та методологію курсу “Психологія атипового розвитку”, її місце в системі навчальних дисциплін. Знати причини виникнення атипового розвитку дитини. Знати ранню симтоматику атипового розвитку, та методи її діагностики у віці до 1 року. Знати типи порушень, які притаманні дітям у дошкільному віці. Вміти провести діагностику розвитку дитини згідно методики Кіпхарда. Вміти розробити психологічну складову методики раннього втручання. Брати участь в обговореннях дискусійних питань інклюзивного навчання та раннього втручання.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання про вікові періоди розвитку дитини, розвиток особистості, психологію сім'ї, теорії комунікації, основи диференціальної психології. Володіння навичками сприйняття та аналізу психологічних методик і тестів, спрямованих на обстеження дітей раннього віку.
Зміст навчальної дисципліни
Тема 1. Основні положення, поняття, підходи у диференційній патопсихології. Тема 2. Співпраця патопсихолога з терапевтичною спільнотою. Тема 3. Алгоритм патопсихологічного обстеження дитини дошкільного віку. Тема 4. Корекційні програми для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Тема 5. Робота з поведінковими порушеннями дітей. Тема 6. Надання допомоги молодшим школярам в умовах школи та приватної консультації.
Рекомендована та необхідна література
1. Галецька І. Клініко-психологічне дослідження : навч. пос. – Львів : Вид. центр ЛНУ, 2015. 2. Максимова Н.Ю., Мілютина К.Л., Піскун В.М. Основи дитячої патопсихології. Навчальний посібник. К.: Перун, 1996. Рекомендовано міністерством освіти і науки, - 454 стр. 3. Мілютіна К.Л., Князєв В., Рубель Н, Дубашидзе Н. Робоча книга корекційного психолога. К. ДІА, 2019, - 308 стр. 4. Sundberg, M.L., Partington, J. W. The Assessment of Basic Language and Learning Skills-Revised. Pleasant Hill, CA: Behavior Analysts, Inc., 2006. 5. Luckevich, D. Language Targets to Teach a Child to Communicate. Mercer Island, WA: Talkingwords, Inc., 2004.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота студента.
Методи та критерії оцінювання
Експрес опитування, тестування, колоквіуми, модульна контрольна робота, проміжний контроль (підсумкова контрольна робота), залік. Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами оцінювання складає 36 балів. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за семестр складає 60 балів. Передбачені форми семестрового оцінювання сумарно не можуть перевищувати 60 балів. Максимальна підсумкова оцінка за цю дисципліну може становити 100 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Катерина Леонідівна Мілютіна
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології