Психологія конфлікту

Освітня програма: Практична психологія ОС бакалавр

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Психологія конфлікту
Код дисципліни
вкс 8.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати теоретичну інформацію щодо предмету психології конфлікту. Знати теоретичну інформацію щодо завдань, методів та прикладної значущості психології конфлікту. Знати теоретичну інформацію щодо становлення та розвитку психології конфлікту. Вміти орієнтуватися в особливостях проведення досліджень. Володіти елементарними навичками наукового дослідження комунікаційних явищ. Володіти навичками автономного та відповідального фахівця. Здійснювати практичну діяльність з використанням науково верифікованих методів та технік.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: - основні категорії психології; - історичні передумови становлення та перспективи розвитку психології конфлікту; - головні теоретичні напрямки у сучасній психології конфлікту; - основні методи досліджень в галузі психології конфлікту. Вміти:  застосовувати знання у практичних ситуаціях,  виявляти, ставити та вирішувати проблеми,  цінувати та поважати різноманітність та мультикультурність,  діяти на основі етичних міркувань (мотивів),  діяти соціально відповідально та свідомо,  розробляти та управляти проектами,  мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
Зміст навчальної дисципліни
Тема 1. Сутність конфлікту та його характерні риси. Тема 2. Причини й наслідки конфліктів. Система управління конфліктами. Тема 3. Запобігання та профілактика виникненню конфлікту. Тема 4. Діагностика конфлікту і коригування поведінки. Тема 5. Прогнозування розвитку конфліктів.
Рекомендована та необхідна література
1. Ємельянов Є.П. Практикум по конфліктології. – СПБ Питер 2002.-365с. 2. Корольчук М.С., Крайнюк В.М., Марченко В.М. Основи психології: схеми, опорні конспекти, методики. – К.: Ніка-Центр 2008. – 320с. 3. Ложкін Г.В. Практична конфліктологія. – К..МАУП – 288с. 4. Методи та методологія дослідження агресивності і тривожності у юнаків 17-21 року. // Збірник наук. праць КВГІ. – К.: МО України, 1998. – С. 35. 5. Пірен М.І. Основи конфліктології: Навч. Посібник. – 2-е вид. – К.: КВГІ, 1997. – 212 с. 6. Крайнюк В.М. Організаційно-методичні основи психодіагностики та психопрофілактики підвищеної агресивності та тривожності: Методичні рекомендації. – К.: КВГІ. – 25с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні та семінарські заняття.
Методи та критерії оцінювання
Самостійна робота та підсумкове оцінювання. Максимальна підсумкова оцінка з дисципліни може становити 100 балів. Здобувач може отримати на заліку максимально 40 балів, до яких додаються бали отримані здобувачем під час семінарських занять. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка на заліку не може бути меншою 24 балів. Мінімальний бал, який має бути отриманий здобувачем за відповідними формами оцінювання складає 36 балів. Максимальний бал, який може бути отриманий здобувачем за семестр складає 60 балів. За результатами роботи протягом семестру здобувач отримує підсумкову оцінку за 100-бальною системою.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Андрій Юрійович Трофімов
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології