Психологія конфлікту
Освітня програма: Менеджмент організацій охорони здоров'я ОС Магістр
Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти
Назва дисципліни
Психологія конфлікту
Код дисципліни
ВКС.5.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
РН 1.Знати: 1.Поняття та структуру конфлікту як соціально-психологічного феномену, його типологію; 2.Етапи формування конфлікту у великих та малих соціальних групах, стилі і стратегій поведінки в конфліктах; 3.Процедури врегулювання конфліктів, їх особливості та правила; шляхи психокорекції конфліктної поведінки. РН 2.Вміти: 1.Аналізувати конфліктну ситуацію та конфлікт; визначати причини конфлікту та психологічні бар'єри конструктивного вирішення конфлікту; 2.Передбачати шляхи запобігання та врегулювання конфліктів. РН 3.Формувати: 1.Навички створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління; 2.Використовувати різні технології розв’язання конфліктних ситуацій та виступати медіатором у вирішенні конфліктів. РН4.1.Формувати лідерські якості та демонструвати їх в процесі управління людьми в організаціях охорони здоров’я; 4.2.Діяти на основі етичних міркувань у запобіганні та вирішенні конфліктних ситуацій
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: поняття та структуру конфлікту як соціально-психолог. феномену; типологію різних соціально-психолог. конфліктів; етапи формування конфлікту у великих та малих соціальних групах; стилі і стратегій поведінки в конфліктах; процедури врегулювання конфліктів, їх особливості та правила; шляхи психокорекції конфл. поведінки. Вміти: аналізувати конфліктну ситуацію та конфлікт; визначати причини конфлікту, психолог. бар'єри конструктивного вирішення конфлікту; передбачати шляхи запобігання та врегулювання конфліктів; ви-вати різні технології розв’язання конфл. ситуацій; виступати медіатором у вирішенні конфліктів; створ. та орг-вати ефект. комунікації в процесі управління. Володіти елемент. навичками: вчасного виявлення конфлікту; визначення його типу, функції;реалізації стратегій вирішення конфліктних ситуацій.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст НД окреслений наступними темами:
Тема 1. Поняття «конфлікт» та соціальна природа конфлікту
Тема 2. Структурні елементи конфлікту та класифікація конфліктів
Тема 3. Причини виникнення конфліктів різного порядку
Тема 4. Класифікація соціальних конфліктів та іх функції
Тема 5. Основні фази та моделі розвитку соціальних конфліктів
Тема 6. Основні джерела та суб’єкти конфліктів . стратегії поведінки в конфліктних ситуаціях
Тема 7. Психологічні стратегії попередження та подолання конфліктів
Рекомендована та необхідна література
1.Ващенко І. В. Конфліктологія та теорія переговорів: навч. посіб. К.: Знання, 2013. 407 с. 2.Гірник А.М. Основи конфліктології: Навч. посіб. для студ. ВНЗ. К.: Вид. дім «Києво-Могил. академія», 2010. - 222 c. 3.Ложкін Г.В., Пов’якель Н.І. Психологія конфлікту: теорія і сучасна практика: Навч. посіб.. К.: Професіонал, 2007. 416 с. 4.Начаєв В.М. Конфліктологія. Навч. посіб. К.: Центр навч. літ., 2004. 198 с. 5.Пирен М.І. Конфліктологія: Підручник. К.: МАУП, 2003. 6.Брич В.Я. Психологія управління: навч. посіб. К. : Кондор-В-цтво, 2013. 384 с. 7.Конфліктологія та теорія переговорів: навч. посіб. для студентів, аспірантів і викл. вищ. закл. освіти України / Г.І. Луцишин. - Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2015. 200 с. 8.Конфліктологія: навч. посіб. /за ред. Г. В. Гребенькова. Львів : Магнолія, 2011. 229 с. 9.Кулініч І.О. Психологія управління: підручник. - К. : Знання, 2011. 415 с. 10.Кулініч І.О. Психологія управління: підр. - К. : Знання, 2011. 415 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Проблемні інтерактивні лекції, семінарські заняття, Case study, презентації, доповіді, дискусії; практичні, тестові, ситуаційні та творчі завдання; реферативні доповіді, клнспекти.
Методи та критерії оцінювання
Усне опитування, поточна контрольна робота, тестування, презентації, реферативні доповіді, виконання, презентація та захист ситуаційних, творчих практичних завдань, Case study, підсумкова контрольна робота.
Результат навчання здобувача оцінюється за єдиною 100-бальною шкалою. Мінімальним позитивним рівнем оцінки є 60 балів.
Семестровий контроль оцінюється у 36-60 балів. Підсумкове оцінювання: залік - 24-40 балів. За підсумками заліку та результатами роботи упродовж вивчення дисципліни здобувачу освіти виставляється оцінка за шкалою відповідності: зараховано - 90-100, зараховано - 75-89, зараховано - 60-74, не зараховано - 0-59 балів (згідно системи ECTS).
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Маріанна
Григоріївна
Ткалич
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти
Інститут післядипломної освіти
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти