Психологія спілкування: тренінг

Освітня програма: Менеджмент організацій охорони здоров'я ОС Магістр

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Психологія спілкування: тренінг
Код дисципліни
ВКС.4.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
РН 1.1.Знати психолог. структуру, особливості та детермінанти ефект. функціонування спілкування. РН 1.2.Знати наук. зміст гол. категорій, понять і концепцій видатних персоналій в психології спілкування. РН 1.3.Знати осн. принципи проведення тренінгів та прикладних досліджень психології спілкування. РН 2.1.Суч. осн.підходи до аналізу та розв’язання прикладних проблем психології спілкування. РН 2.2.Знати як проводити ефект. діагностику психолог. проблем спілкування. РН 3.1.Застосовувати здобуті знання, вміння та навички у дослідженні практ. аспектів психології спілкування. РН 3.2.Вміти комунікувати в міжкультурному та міжнар. контексті проф. спілкування. РН 4.1.Ідентифікувати психолог. проблеми спілкування та пропонувати шляхи їх розв’язання. РН 4.2.Аналізувати та впроваджувати навички ефект. комунікації індивідуально та в колективі для успішного вирішення проф. завдань. РН 4.3.Добирати та застосовувати екологічний, ефективний тренінговий інструментарій
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: понятійно-категоріальний та методолог. апарат психології спілкування; осн. та додат. суч. теорії та принципи цієї сфери наук. знання; аспекти ефективності спілкування в управлінській сфері, осн. суч.технології в сфері ефект. комунікацій, когнітивні засади ефект. спілкування, еволюційні механізми спілкування, крос-культурний та міжнар. контекст спілкування. 2. Вміти: здійснювати порівн. аналіз психолог. концепцій, теорій, дослідницьких підходів психології ділового спілкування; використовувати осн. метод. засоби дослідження психолог. аспектів ділового спілкування... 3. Володіти елементарними навичками: аналізу та пояснення психолог. ситуацій в спілкуванні, ідентифікувати проблеми спілкування та пропонувати шляхи їх розв’язання; застосування тренінгових засобів з аналізу та покращення стилю проф.спілкування; активного та емпатійного слухання, тренінгової роботи з групою, індивід. та командного коучингу, фасилітації та медіації, асертивної поведінки.
Зміст навчальної дисципліни
НД окреслена трьома змістовими модулями: М1. Емоційна компетентність - теми 1-3 (1. Психологія спілкування як наука. Когнітивні засади спілкування.; 2. Еволюційні механізми спілкування. Емоції та мозок.; 3. Емоційний інтелект. Механізми регулювання та відновлення емоційного стану); М 2. Соціальна компетентність - теми 4-7 (4. Кроскультурні комунікації. Невербальні комунікації; 5. Управління конфліктами і комунікації. Навички медіації; 6. Ефективна групова комунікація. Фасилітація; 7. Методи впливу. Ненасильницька комунікація); М 3. Персональна комунікативна компетентність - теми 8-9 (8. Асертивна поведінка. Навички асертивності; 9 Самопрезентація).
Рекомендована та необхідна література
1.Головаха Є.І. Психологія людського взаєморозуміння. – К.: Україна – Інститут соціології НАН України, 2002. 2.Коваленко А. Б. Психологія міжособистісного розуміння: підручник. К., 2010. 215 с. 3.Трухін І.О. Соціальна психологія спілкування: Навч. пос. – К:ЦУЛ, 2005. 4. Докаш В. І. Етика та психологія ділового спілкування: навч.-метод. посіб. / В. І. Докаш. — Чернівці : Рута, 1999. - 68 с. 5.Дунець Л. М. Психологія спілкування: Навч. Посіб / Л. М. Дунець. — Хмельницький: Б.в., 2003. — 142 с. 6.Москвичов С. Психологія ділового спілкування / С. Москвичов. — К.: Інститут державного управління і самоврядування при Каб. Мін. України, 1995. — 62 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота, доповіді, індивідуальні творчі завдання, презентації, аналіз Case Study, розробка дослідницько-тренінгового проєкту дослідження, Case Study.
Методи та критерії оцінювання
Бліц-опитування, тестування, доповіді, виконання творчих завдань, підготовка міні тренінгів та тематичних презентацій, аналіз Case Study, розробка проєкту дослідження та його презентація, розробка, презентація та захист дослідницько-тренінгового проєкту дослідження, контрольна робота. Результат навчання здобувача оцінюється за єдиною 100-бальною шкалою. Мінімальним позитивним рівнем оцінки є 60 балів. Семестровий контроль оцінюється у 36-60 балів. Підсумкове оцінювання: диференційований залік - 24-40 балів. За результатами іспиту та роботи упродовж вивчення дисципліни здобувачу освіти виставляється оцінка за шкалою відповідності: відмінно - 90-100, добре - 75-89, задовільно - 60-74, незадовільно - 0-59 балів (згідно системи ECTS).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Марія Олександрівна Нестерова
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти