Психологія здоров'я

Освітня програма: Менеджмент організацій охорони здоров'я ОС Магістр

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Психологія здоров'я
Код дисципліни
ВКС.1.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
РН1.1.Знати основні підходи та концепції розвитку психології здорової особистості, методи дослідження психічного здоров’я РН1.2. Знати особливості власної природи на шляху до гармонії психічного здоров’я РН1.3.Знати механізми розвитку і функціонування здоровоЇ особистості, критерії психічного і соціального здоров’я РН2.1.Вміти працювати з науковими джерелами РН2.2.Вміти оцінювання стан власного психологічного здоров’я, складати свій психологічний портрет РН2.3.Вміти інтерпретувати отримані показники, самостійно опрацьовувати додаткову літературу по темам курсу РН3.1.Брати участь у дискусіях, концентруватися на значущих складових обраної проблеми РН3.2.Будувати комунікацію на основі встановлення атмосфери довіри у процесі надання психологічної допомоги РН4.1.Демонструвати здатність застосовувати набуті знання у майбутній професійній діяльності.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: - теоретичні основи та особливості розвитку людини в напрямках гармонії і дисгармонії; - структуру психологічного знання особливостей власної природи на шляху до гармонії психічного здоров’я. - механізми розвитку і функціонування здорової особистості, критерії психічного і соціального здоров’я. 2. Вміти: - працювати з науковими джерелами, готувати доповіді на практичні заняття; - самостійно опрацьовувати додаткову літературу по темам курсу; - оцінювати стан власного психологічного здоров’я, складати свій психологічний портрет; - застосовувати розробки корекційних заходів по формуванню здорового способу життя. 3. Володіти елементарними навичками: наукового дослідження, пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел; користування Microsoft Office Word, Microsoft PowerPoint, електронними пошуковими системами.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст НД окреслений двома змістовими модулями: М1 “Основи психології здоров’я” - теми 1-5 (1. Психологія здоров’я: системний підхід. Історичний огляд; 2. Здоровий спосіб життя: дослідження уявлень про критерії здоров’я; 3. Психологія здорової особистості: шлях до гармонії; 4.Психодіагностика здоров’я. Основи психічної саморегуляції; 5. Самоаналіз як засіб гармонізації психічного здоров’я особистості); М 2 “Психологія тілесності” - теми 6-10 (6. Душа і тіло: системний підхід. Історичний огляд; 7. Психотілесна діагностика: анатомічна конституція, темперамент і структура характеру; 8. Розвиток і корекція тілесної поведінки. Основні проблеми в роботі з тілом. Етика роботи з тілом; 9. Дослідження В.Райха, О.Лоуена, М.Фельденкрайца, Ф.Александера, Т.Ханни, А.Янова; 10. Методики чуттєвого усвідомлення. Тренінг сензитивності).
Рекомендована та необхідна література
1. Терлецька Л.Г. Психічне здоров’я особистості. Технологія самоаналізу. К., 2003. 2. Терлецька Л.Г. Побудова моделі психічного здоров’я особистості // Актуальні проблеми психології. Екологічна психологія. Зб. наук. праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. – К., 2003. – Т.7. – С. 397 – 402. 3. Терлецька Л.Г. Психологія корекційного впливу на особистість в інтегрованій психотерапії // Вісн. Київ. ун-ту. Соціологія. Психологія. Педагогіка. – 2005. – Вип. 24–25. – С. 25 – 27. 4. Терлецька Л. Тілесно-орієнтована психологія. – К.: Главник, 2008. – 128 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, практичні заняття, обговорення та дискусії, самостійна робота, практичні завдання з елементами дискусії, індивідуальні та групові самостійні завдання, наукової доповіді/реферати, письмові тестові завдання.
Методи та критерії оцінювання
Усне опитування, тестування, підготовка й обговорення наукової доповіді, дискусії, виконання та захист практичних завдань, письмове виконання тестових завдань, виконання й презентація індивідуальних та групових самостійних завдань. Результат навчання здобувача оцінюється за єдиною 100-бальною шкалою. Мінімальним позитивним рівнем оцінки є 60 балів. Семестровий контроль оцінюється у 36-60 балів. Підсумкове оцінювання: письмовий іспит - 24-40 балів. За результатами іспиту та роботи упродовж вивчення дисципліни здобувачу освіти виставляється оцінка за шкалою відповідності: відмінно - 90-100, добре - 75-89, задовільно - 60-74, незадовільно - 0-59 балів (згідно системи ECTS).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Лариса Гаріївна Терлецька
Кафедра загальної психології
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра загальної психології
Факультет психології