Загальна ембріологія

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Загальна ембріологія
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР07. Володіти прийомами самоосвіти і самовдосконалення. Уміти проектувати траєкторію професійного росту й особистого розвитку, застосовуючи набуті знання. ПР08. Знати та розуміти основні терміни, концепції, теорії і закони в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей. ПР10. Знати основи систематики, методи виявлення та ідентифікації неклітинних форм життя, прокаріот і еукаріот й застосовувати їх для вирішення конкретних біологічних завдань. ПР12. Демонструвати знання будови, процесів життєдіяльності та функцій живих організмів, розуміти механізми регуляції фізіологічних функцій для підтримання гомеостазу біологічних систем. ПР13. Знати механізми збереження, реалізації та передачі генетичної інформації та їхнє значення в еволюційних процесах.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Успішне опанування навчальних дисциплін "Загальна цитологія", "Гістологія", "Молекулярна біологія", "Загальна генетика", "Біологія індивідуального розвитку". 2.Вміння самостійно застосовувати знання з цитології, гістології, молекулярної біології, біохімії та ін. дисциплін для розв’язання конкретних науково-практичних задач; вміння працювати з науковою та науково-методичною літературою. 3.Володіння елементарними навичками системного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
"Загальна ембріологія" – це базова дисципліна, що присвячена вивченню загальних принципів структурно-функціональних перебудов, що спостерігаються під час ембріогенезу. Дисципліна направлена на формування у студентів чіткого розуміння основних принципів молекулярно-клітинних взаємодій, що лежать в основі процесів диференціації та спеціалізації, а також можливості їхньої експериментальної модифікації в лабораторіях клінічного та дослідницького профілю.
Рекомендована та необхідна література
1. Біологія індивідуального розвитку: Методичні рекомендації. / О.П. Зінченко, Я.В. Степанюк. - Луцьк, РВВ «Медіа», 2015. 2. Варенюк І.М., Дзержинський М.Е. Методи цито-гістологічної діагностики: навчальний посібник.– Київ: Інтерсервіс, 2019.– 256 с. 3. Дзержинський, М. Е. та ін. (2014) Біологія індивідуального розвитку. Частина І. Практикум. Упор. Н.В. Скрипник. К: Видавничо-поліграфічний центр ‘Київський університет’. 4. Олійник, Ю.М. Цитологія. Гістологія. Біологія індивідуального розвитку. Розділ Біологія індивідуального розвитку. Методичні вказівки / Ю. М. Олійник - Одеса, ОНУ,2019 5. Сіренко, А. Г. Біологія розвитку. Лекції / А. Г. Сіренко – Івано-Франківськ, 2018. 6. Т.В. Рибальченко, Г.М. Кузнєцова, М.Е. Дзержинський, В.К. Рибальченко. Механізми клітинної диференціації. – Київ : ВПЦ "Київський університет", 2017. – 383 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
- Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота 1 – РН 1.1 – 2.3 (блок Розділу 1) – 20 балів/ 10 балів 2. Модульна контрольна робота 2 – РН 1.1 – 2.3 (блок Розділу 2) – 20 балів/ 10 балів 3. Підготовка реферату/презентації/доповіді РН 1.1 – 2.1, 2.4, 3.1 – 20 балів / 10 балів - підсумкове оцінювання: у формі іспиту
Мова викладання
Українська