Військово медична підготовка та медицина

Освітня програма: Лабораторна діагностика (бакалавр)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Військово медична підготовка та медицина
Код дисципліни
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
- здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у процесі навчання. -здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях, до вибору стратегії спілкування, здатність працювати в команді, навички міжособистісної взаємодії, абстрактного мислення, аналізу та синтезу, здатність вчитися і бути сучасно навченим; оцінювати та забезпечувати якість робіт, які виконуються; спілкуватися рідною мовою як усно, так і письмово; здатність спілкуватись другою мовою. -знання та розуміння предметної області та професії; -визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і обов’язків; - планування підрозділів медичної роти, військового мобільного госпіталю та організація їх роботи; - заповнення та ведення медичної документації; - надання першої медичної та долікарської допомоги пораненим на полі бою та у надзвичайних ситуаціях, евакуація поранених до лікувальних закладів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне засвоєння фундаментальних навчальних дисциплін. 2. Здатність самостійно застосовувати знання з медичної біології, медичної та біологічної фізики, медичної інформатики, медичної хімії, біологічної та біоорганічної хімії, анатомії людини, гістології, цитології та ембріології, фізіології, мікробіології, вірусології та імунології, безпеки життєдіяльності; основи біоетики та біобезпеки, патоморфології, патофізіологія, фармакологія, пропедевтика внутрішніх хвороб, гігієна та екологія, пропедевтика педіатрії, харчування, оториноларингологія, урологія, офтальмологія, неврологія, хірургія, в тому числі дитяча хірургія, нейрохірургія, нейрохірургія, внутрішня медицина, включаючи генетику, клінічну ендокринологію, клінічну медицину, імунологія та алергологія, професійні захворювання тощо дисципліни для вирішення конкретних науково-практичних завдань; робота з науковою та науково-методичною літературою. 3. Володіння елементарними навичками системного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Внаслідок поступального розвитку суспільства в другій половині ХХ та на початку XXI ст. позитивні, зміни в забезпеченні рівня життя людини призвели до підвищення ризику її здоров’я й існування людства взагалі. Ще століття тому основними чинниками масової загибелі людей у мирний час були несприятливі для людини природні та біолого-соціальні катаклізми: землетруси, урагани, інфекційні захворювання тощо. Значимість їх не знижується й зараз, оскільки тяжкість наслідків природних катаклізмів зросла в останні десятиліття в 7-8 разів порівняно з минулим століттям. Проте останніми роками в структурі надзвичайних ситуацій відзначається підвищення частки техногенних катастроф, яка сягає 85 % від загальної їх кількості.
Рекомендована та необхідна література
1. Стандарт підготовки І−СТ −3 (видання 2): Підготовка військовослужбовців з тактичної медицини. – К.: «МП Леся», 2015.-148 с. 2. Стандарт підготовки фахова підготовка санітарного інструктора роти (батареї) (видання 1). – К.: «МП Леся», 2015. −416 с. 3. Рум'янцев Ю.В. Психіатрія особливого періоду: Навчальний посібник / 2-е вид., перероб і доп. – К.: «МП Леся», 2015.−228с. 4. Стандарт підготовки І – СТ – 4: Індивідуальна підготовка військовослужбовців з психологічної підготовки. –К.: «МП Леся» 2015. −29 с. 5. М.А. Андрейчин, О.Д. Крушельницький, В.С. Копча, І.В. Огороднійчук Військова епідеміологія з епідеміологією надзвичайних ситуацій підручник за редакцією членакориспондента НАМН України, заслуженого діяча науки і техніки України, професора М.А. Андрейчина. – Тернопіль ТДМУ «Укрмедкнига» 2015р. 320 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота, консультації
Методи та критерії оцінювання
Поточний контроль здійснюється на кожному практичному занятті відповідно до його конкретних цілей. На всіх практичних заняттях застосовуються види стандартизованого контролю теоретичної підготовки та контроль засвоєння практичних навичок: виконання практичних завдань, включаючи компетентнісно-орієнтовані, вирішення задач, тестовий контроль, усне опитування, письмова відповідь на запитання викладача. Студенти отримують оцінку за кожне практичне заняття, яка є комплексною та включає контроль як теоретичної, так практичної підготовки студента. Самостійна робота студентів, яка передбачена в темі поряд з аудиторною роботою, оцінюється під час поточного контролю теми на відповідному занятті. Підсумковий контроль відбувається по завершенню вивчення блоку відповідних змістових модулів шляхом підрахунку балів, які студенти отримали при виконанні практичних та індивідуального завдань та результатів окремих тестів. У вигляді заліку.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни