Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: Освітньо-наукова программа «Місцеве самоврядування» - заочна форма

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК.10
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати критерії розрізнення прикладної, професійної та корпоративної етики; основні принципи етичної регуляції в сучасному світі та розуміти етичні принципи роботи державного службовця. Володіти змістом існуючих кодексів етики практикуючих державних службовців. Визначати місце і статус прикладної етики в структурі сучасного соціо-гуманітарного знання; цінності та принципи, що лежать в основі професійної етики практикуючого державного службовця. Аналізувати питання реального стану роботи державного службовця крізь призму професійної етики. Використовувати категоріально-понятійний апарат етики та деонтології державного службовця. Розуміти особливості взаємозв’язку та розвитку корпоративної культури і етики та професійної культури і етики. Використовувати принципи професійної етики в процесі своєї професійної діяльності. Здійснювати ефективну комунікацію, аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування дисциплін «Етика», «Історія психологічних вчень», «Соціологія» тощо, які вивчаються в рамках програми бакалаврату. 2. Студент повинен знати: теорії функціонування соціальних систем, історію становлення теорії державного управління. 3. Студент повинен вміти: аналізувати зміст ключових понять державного управління та адміністрування, узагальнювати та співвідносити різні концептуальні підходи до вивчення соціальних явищ, аналізувати існуючу нормативно-правову базу стосовно практичної роботи державних службовців та застосовувати теоретичні моделі у практичній роботі. 4. Студент повинен володіти елементарними навичками: публічної комунікації, планування діяльності, оцінки результатів діяльності, побудови професійної взаємодії.
Зміст навчальної дисципліни
Тема 1. Професійна та прикладна етика в структурі етичного знання. Тема 2. Професійна етика. Тема 3. Корпоративна етика. Тема 4. Корпоративна соціальна відповідальність. Принципи КСВ. Тема 5. Професійна етика управлінської діяльності. Тема 6. Професійно-етичні вимоги щодо правил поведінки посадових осіб місцевого самоврядування. Тема 7. Норми та стандарти поведінки публічних службовців. Тема 8. Стандарти доброчесної та етичної поведінки публічних службовців.
Рекомендована та необхідна література
1) Бралатан В. П., Гуцаленко Л. В., Здирко Н. Г. Професійна етика: навч. посібн. Київ : Центр учбової літератури, 2011. 252 с. 2) Василевська Т. Е. Етика в публічній службі: підручник. К. : НАДУ, 2018. 256 с. 3) Інституціоналізація публічного управління в Україні: стан проблем та перспективи розвитку: монографія / за заг. ред. С.К. Хаджирадєвої ; С.К. Хаджирадєва, В.О. Гусєв, А.П. Рачинський [та ін.] ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Київ: НАДУ, 2018. 247 с. 4) Прикладна етика. навч. посіб. за наук .ред. Панченко В.І. К.: «Центр учбової літератури», 2012. 392 с. 5) Професійна та корпоративна етика: навч. посіб. В.Г. Нападиста, О.В. Шинкаренко, М.М. Рогожа та ін., наук. ред. В.І. Панченко. К.: ВПЦ «Київський університет», 2019. 368 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарські та практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання: залік. Умови допуску до заліку: Обов’язковим для отримання заліку є виконання модульних контрольних робіт та здобуття сумарно не менше 60 балів. Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів – для допуску до складання заліку обов’язково слід виконати модульні контрольні роботи та завдання для самостійної роботи. Семестрове оцінювання (МАХ – 80 балів / MIN – 48 балів); підсумкова контрольна робота (МАХ – 20 балів / MIN – 12 балів); підсумкова оцінка (МАХ – 100 балів / MIN – 60 балів).
Мова викладання
Українська