Моделі та побудова систем інформаційної безпеки

Освітня програма: Інформаційна безпека телекомунікаційних систем і мереж (магістр)

Структурний підрозділ: Факультет радіофізики, електроніки та комп’ютерних систем

Назва дисципліни
Моделі та побудова систем інформаційної безпеки
Код дисципліни
ВБ 1.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
Студент повинен знати принципи побудови архітектури існуючих захищених комп’ютерних систем та моделі опису функціонування комп’ютерних систем, принципи побудови стандартизованих моделей опису сучасних інформаційних технологій та методів оцінки їх ефективності, предметну область та основні поняття системного аналізу, становлення та розвиток системного аналізу, місце системного аналізу в загальній теорії систем. Студент повинен вміти розробляти та аналізувати моделі загроз, визначати технології обробки інформації, розробляти ситуаційні та генеральні плани, планувати захист інформації, розробляти моделі порушника, розробляти та формалізувати формуляр системи.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Навчальна дисципліна використовує результати вивчення обов’язкових дисциплін “Вища математика”, “Загальна фізика”, “Електродинаміка та поширення радіохвиль”, “Основи теорії передавання інформації”, “Приймання та оброблення сигналів”, “Сигнали та процеси в радіотехніці”, “Основи безпеки інформаційних технологій”, “Основи безпеки зв'язку”, “Статистична радіотехніка”
Зміст навчальної дисципліни
Вивчення дисципліни дозволяє зрозуміти структуру нормативно-правової бази, яка регламентує використання формальних моделей безпеки та принципів їх використання в ІС та технологіях та принципи побудови архітектури існуючих захищених комп’ютерних систем та моделі опису функціонування КС Завдання (навчальні цілі): 1. Підготувати фахівців, здатних самостійно опрацьовувати літературні джерела (в тому числі і закордонні), які мають навички проектування, підготовки та вирішення складних інженерних задач, в тому числі обізнані з економічними та інженерно-технічними критеріями підготовки та вирішення таких задач. 2. Сформулювати індивідуальне завдання на проектування та розробку комплексної системи захисту інформації інформаційних управляючих систем з урахуванням умов обраних підприємств або розроблених бізнес-процесів. 3. Надати студентам знань щодо сучасних інструментальних засобів проектування та розробки інформаційних технологій; проектування та розробки елементів інформаційних технологій; тестування розроблених програмних модулів; підготовки елементів технічної проектної та експлуатаційної документації. 4. Простежити взаємозв’язок об’єктів дослідження або розробки з іншими компонентами підготовки; застосовування знання, уміння, навички і комунікації у професійній діяльності, розвивати логічне та аналітичне мислення студентів.
Рекомендована та необхідна література
1. Богуш Б.М., Довидьков О.А. Теоретичні основи захищених інформаційних технологій. –К. ДУІКТ, 2005. - 414 с. 2. Богуш Б.М., Довидков О.А. Проектування захищених інформаційних систем і мереж. -К.: ДУІКТ, 2005. - 111 с. 3. Грайворонський М.В., Новіков О.М. Безпека інформаційно-комунікаційних систем.-К.:Видавнича група BHV, 2009 .-608c.:іл. 4. Згуровський М.З., Панкратова Н.Д. Основи системного аналізу. –К.: Видавнича група BHV, 2007. -544с. 5. Ізмайлова О.В. Методи прийняття багатокритерійних рішень в інформаційних системах: навчальний посібник. – К.:КНУБА, 2002 -112с. 6. Тимошенко А.О. Методи аналізу та проектування систем захисту інформації: Курс лекцій. –К: Політехніка, 2007. -174 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійні індивідуальні роботи
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: контроль здійснюється за таким принципом. Навчальний семестр має три змістовних модуля. Після завершення відповідних тем проводяться письмові модульні контрольні роботи. Для визначення рівня досягнення результатів навчання завдання викоритсовують результати написання модульної контрольної роботи. Обов’язковим для допуску до іспиту є написання модульних контрольних робіт з кількістю балів не менше 6 за кожну та виконанна лабораторних робіт з кількістю балів не менше 6 за кожну. Форма іспиту – письмово-усна. Всього за іспит можна отримати від 0 до 40 балів. Умовою досягнення позитивної оцінки за дисципліну є отримання не менш ніж 60 балів.
Мова викладання
Українська