Хорватська мова в лінгвокультурологічному висвітленні

Освітня програма: Славістика Центрально-Східної Європи і Балкан: теор. та пр. студ.:хорват та українська мови і літ.

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Хорватська мова в лінгвокультурологічному висвітленні
Код дисципліни
ННД 08
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН11. Здійснювати науковий аналіз слов’янського мовного, мовленнєвого й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням класичних і новітніх методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
- Знати основні лінгвістики й культурології, системні рівні хорватської мови, систему граматичних категорій. - Уміти творчо застосовувати знання і способи діяльності, засвоєнні під час вивчення навчальних дисциплін; мати початковий досвід ведення науково-методичної роботи, дослідно-експериментальних форм культурологічної діяльності; планувати і оцінювати власну роботу. - Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення до аналізованих явищ; використання іншомовних фахових інформативних джерел; продукування складних усних і письмових повідомлень; взаємодії і співробітництва у навчанні у ситуаціях пошукового характеру.
Зміст навчальної дисципліни
Поняття «лінгвокультурології», зміст і функціональність лінгвокультурологічного матеріалу в сучасному хорватському національному мовному дискурсі. Знакові напрями лінгвокультурології, системи, принципи і механізми реалізування функціональності питомого лінгвокультурологічного матеріалу, зокрема, матеріалу стилістики й лінгвістичної антропології в системі лінгвокультурології: загальні основні теоретичні засади лінгвокультурології, етапи теоретико-методологічного еволюціонування лінгвокультурології.
Рекомендована та необхідна література
Ivić P. Stilistika hrvatskoga jezika. – Zagreb, 2006. Važno je imati stila: Zbornik. – Zagreb, 2002. Barić M., Lončarić M. Hrvatska gramatika. – Zagreb, 1995; Babić S., Finka B., Moguš M. Hrvatski pravopis. – Zagreb, 1995 Barić E., Hudeček L. Hrvatski jezični savjetnik. – Zagreb, 1999; Kovačević M. Stilistika i gramatika stilskih figura. – Nikšić, 1995. Lee P. The Whorf Theory Complex. A Critical Reconstruction. – Amsterdam, 1996. Lucy J. A. Language Diversity and Thought. A Reformulation of Linguistic Relativity Hypothesis: Cambridge University Press, 1992. Tafra B. Od riječi do rječnika. – Zagreb, 2005.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні та практичні заняття, самостійна робота, залік.
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться практичні заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до запланованих видів робіт. Оцінювання семестрової роботи: 1. Усна відповідь, доповнення, участь у дискусіях на лекціях і семінарах, бліц-опитування, тести: 45/65 балів. 2. Презентація: 11/15 балів. (10 балів за підготовку + 5 балів за захист). Презентації студенти оприлюднюють на пізніше останнього лекційного тижня. Семестрову підсумкову оцінку формують бали, отримані студентом у процесі виконання вказаних видів і форм навчання та отримані на іспиті. Максимальний розподіл здійснюється за таким алгоритмом: 80 балів (0 %) – семестровий контроль і 20 балів (20 %) – залік.
Мова викладання
Хорватська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра слов'янської філології
Навчально-науковий інститут філології