Хорватська література в контексті сучасної Європи. 80-ті роки ХХ ст.-поч.ХХІ ст

Освітня програма: Славістика Центрально-Східної Європи і Балкан: теор. та пр. студ.:хорват та українська мови і літ.

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Хорватська література в контексті сучасної Європи. 80-ті роки ХХ ст.-поч.ХХІ ст
Код дисципліни
ННД.18
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення слов’янського (хорватського) літературознавства. ПРН9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти славістики (хорватистики). ПРН18. Презентувати результати свого дослідження науковій спільноті в наукових публікаціях чи виступах на конференціях, круглих столах, семінарах тощо. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті “Профіль програми”.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати особливості періодизації та розвитку хорватського літературного процесу; еволюцію напрямів, жанрів і стилів; знакові твори та персоналії хорватського літературно- культурного життя від початків писемності до 80-х рр. ХХ ст. 2. Вміти пов’язувати теоретичні знання з конкретними явищами художньої літератури та історико-літературними фактами; використовувати сучасну методологію для аналізу як окремого твору, так і літературного процесу в цілому; аналізувати прочитані в оригіналі та перекладі художні твори з урахуванням розвитку естетичних тенденцій доби; оцінювати явища хорватської і світової літератури і культури в їх нерозривній єдності. 3. Володіти елементарними навичками:наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення до аналізованих явищ.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна належить до науково-дослідницького складника освітньо-наукової програми. ЇЇ мета – сприяти формуванню системи знань щодо вузлових проблем літературного життя Хорватії у контексті суспільно-духовної ситуації Європи на межі ХХ – ХХІ ст. Розглядається сутність і характер мистецьких пошуків хорватських письменників, основні вектори взаємодії хорватської літератури з іншими європейськими літературами. Вивчення дисципліни сприяє осягненню універсальних і самобутніх рис хорватської літератури, формує навички аналізу історико-літературного матеріалу у проекції на сучасну культурну ситуацію у Хорватії. Концепцією викладання є культурологічний, поетологічний та компаративістичні підходи. Дисципліна складається з 2 змістових модулів та передбачає 1модульну контрольну роботу.
Рекомендована та необхідна література
Постмодернизм в славянских литературах : [сборник научных статей] / отв. ред. Н.Н. Татаренко А. Поетика форми в прозі постмодернізму (досвід сербської літератури) [текст] / Алла Татаренко. – Львів: ПАІС, 2010. 14. Заплановані навчальні заходи та методи викладання Лекційні заняття, керівництво самостійною роботою та контроль за її виконанням, індивідуальні консультації.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття, керівництво самостійною роботою та контроль за її виконанням, індивідуальні консультації.
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру проводяться лекції та індивідуальні консультації, перевіряються письмові роботи, оцінюється рівень засвоєння матеріалу, винесеного на самостійне опрацювання. Запланованівиди робіт та форми контролю: реферування наукової праці(max. 5б.), презентація (max. 6б.), реферат/ літературно-критичне есе/ письмова аналітична робота (max. 10б.), модульна контрольна робота (max. 15б.), доповнення, участь у дискусії (max. 4б.). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів (60 балів), отримують “зараховано”.
Мова викладання
Хорватська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра слов'янської філології
Навчально-науковий інститут філології