Фармакологія та медична рецептура

Освітня програма: Лабораторна діагностика (бакалавр)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Фармакологія та медична рецептура
Код дисципліни
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Сформованість у студента компетентності у фармакології та медичній рецептурі, що включає: - вміння інтерпретувати результати лабораторних обстежень; - вміти правильно вибирати фахівця для подальшого обстеження і лікування пацієнта; - знання принципів отримання, зберігання, передачі та захисту медичної інформації; - здатність застосовувати програмне забезпечення для обробки медичних даних; - вміння правильної постановки діагнозу; вміння правильно вибирати препарати та виписувати рецепти; - вміння знаходити, аналізувати, проводити оцінку біомедичної інформації, даних наукових досліджень у галузі охорони здоров’я населення; - вміння створювати електронні медичні картки пацієнтів, бази даних у заданому форматі та редагувати їх; - вміння самостійно працювати з науковою та навчально-методичною літературою, здійснювати пошук та узагальнювати науково-технічну інформацію, готувати звіти (реферати) на задану тему.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне здобуття дисциплін «Медична хімія», «Анатомія людини», «Медична біологія», «Біоорганічна та біологічна хімія», «Медико-біологічна фізика», «Мікробіологія, вірусологія та імунологія», «Патофізіологія», «лат. мова". 2. Здатність самостійно застосовувати знання з медичної біології, медичної та біологічної фізики, фізіології та анатомії людини, біоорганічної та біологічної хімії, медичної хімії тощо, навчальних дисциплін для вирішення конкретних науково-практичних завдань; працювати з науково-методичною літературою. 3. Знання основних навичок системного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
У цій дисципліні вивчаються фізико-хімічні властивості лікарських засобів, шляхи їх введення в організм, основні механізми всмоктування хімічних сполук; біологічні бар’єри, депонування, класифікація і локалізація рецепторів, на які впливають речовини, що належать до різних терапевтичних груп фармакологічних препаратів, розподіл, хімічні перетворення лікарських речовин в організмі, виведення, дозування, залежність ефекту від віку і стану організму, основні групи лікарських засобів, найбільш широко вживаних в медицині, фізіологічні ефекти речовин, що належать до різних терапевтичних груп, залежність фармакотерапевтичного ефекту від властивостей лікарських препаратів, умов їх застосування та стану фізіологічного організму, застосування фармакологічних препаратів при лікуванні певних патологічних станах, класифікація лікарських форм, основні способи їх виготовлення та правила виписування рецептів.
Рекомендована та необхідна література
1. Фармакологія. Підручник для студентів медичних факультетів / за ред. І.С. Чекмана. – Видання 2-ге. – Вінниця: Нова Книга, 2011. – 784 с. 2. І.В. Нековаль, Т.В. Казанюк Фармакологія, 2007 р., 504 с. 3. Косуба Р.Б., Кучер В.І. Основи медичної рецептури: Посібник. – Чернівці, 2000. – 124 с. 4. Заморський І. І., Філіпець Н. Д., Куковська І. Л., Геруш О. В., Петрюк А. Є., Якубець В. В. Фармакологія та медична рецептура (Методичні вказівки). Для студентів ІІІ курсу медичних і фармацевтичного факультетів: Навчальнометодичний посібник / За редакцією професора І.І.Заморського. – Вид. 4-е. – Чернівці: Медуніверситет, 2007. – 228 с. 5. Заморський І. І., Куковська І. Л., Філіпець Н. Д., Петрюк А. Є., Кметь О. Г. Робочий зошит з фармакології та медичної рецептури. Посібник для підготовки до занять: Навчально-методичний посібник / За редакцією І. І. Заморського. – Чернівці:Медуніверситет, 2007. – 176 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, лабораторні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Поточний контроль здійснюється на кожному практичному занятті відповідно до його конкретних цілей. На всіх практичних заняттях застосовуються види стандартизованого контролю теоретичної підготовки та контроль засвоєння практичних навичок: виконання практичних завдань, включаючи компетентнісно-орієнтовані, вирішення задач, тестовий контроль, усне опитування, письмова відповідь на запитання викладача. Студенти отримують оцінку за кожне практичне заняття, яка є комплексною та включає контроль як теоретичної, так практичної підготовки студента. Самостійна робота студентів, яка передбачена в темі поряд з аудиторною роботою, оцінюється під час поточного контролю теми на відповідному занятті. Підсумковий контроль відбувається по завершенню вивчення блоку відповідних змістових модулів шляхом підрахунку балів, які студенти отримали при виконанні практичних та індивідуального завдань, результатів окремих тестів і модулей. Підсумкове оцінювання: у формі іспиту.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Фундаментальної медицини
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”