Урбаністика та креативна економіка
Освітня програма: ОПП Культурологія 2020
Структурний підрозділ: Філософський факультет
Назва дисципліни
Урбаністика та креативна економіка
Код дисципліни
ВБ 1.5.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
2. Аналізувати, коментувати, узагальнювати, наукові та аналітичні тексти культурологіч. хар-ру. 4. Знати та розуміти теор. підходи до визначення культури, її проявів та форм існування. 5. Збирати, упорядковувати та аналізувати інф-ю щодо культур. явищ, подій та іст.-культур. процесів. 6. Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культур. практики, визначати ступінь їх акт-ті із застосуванням релевантних джерел, інформ., комунікатив. засобів та віз. технологій. 10. Розпізнавати та класифікувати різні типи культ. продуктів, визначати їх якісні хар-ки на осн. комплекс. аналізу. 11. Здійснювати експертну оцінку культ. об’єктів за заданими критеріями та надавати рекомендації щодо їх соц. акт-ії. 12. Обґрунтовувати, розробляти та реалізовувати культ. події та проекти з дотриманням законодавства та у відповідності до визначених мети та завдань. 13. Презентувати знання про культуру відповідно до спец-ії представників різних проф. груп та здобувачів освіти.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу.
2. Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів та явищ культури, культурних процесів та подій; застосовувати основні терміни, категорії и класифікації культурології в аналізі соціально-культурних явищ та процесів;
3. Володіти елементарними навичками використання набутих знань та вмінь у науково-дослідній, навчальній, культурно-організаційній та культурно-просвітницькій роботі.
Зміст навчальної дисципліни
Частина курсу 1. Креативна економіка. Культурні та креативні індустрії. Креативна економіка. Мапування (mapping) культурних та креативних індустрій. Креативна економіка в Україні: специфіка і проблеми. Культурні політики. Суспільні цінності в креативній економіці. Креативний бізнес: концепції та її реалізація. Частина курсу 2. Урбаністика. Місто, урбанізм, урбаністичні студії. Урбанізм та креативна економіка. Креативне місто: від теорії до практики. Креативний урбанізм: перспективи, критика, виклики в умовах пандемії. Урбаністика в українських містах: досвід та перспективи.
Рекомендована та необхідна література
Креативний сектор економіки: досвід та напрями розбудови : монографія / С. А. Давимука, Л. І. Федулова ; ДУ “Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України”. – Львів, 2017.
ЗАКОН УКРАЇНИ Про культуру. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2778-17#Text
Довгострокова стратегія розвитку культури в Україні до 2025 року. Режим доступу: https://www.cultura.kh.ua/images/stories/innovaciyna_diyalnist/dovgostrokova_strategiya_rozv_.pdf
Кристина Фарінья. (2017). Розвиток культурних та креативних індустрій в Україні. Режим доступу: https://www.cultura.kh.ua/images/stories/innovaciyna_diyalnist/rozv_cultur__ta__creat_industriy.pdf
Л. Мамфорд. Що таке місто // Анатомія міста: Київ. Урбаністичні студії. — К.: Смолоскип, 2012. — 195 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усна доповідь, доповнення до усного виступу та участь у дискусіях на семінарах: – 24 / 40 балів
2. Доповнення та участь в дискусіях на лекціях:–10 / 20 бали
3. Самостійна робота (Презентація кейсу): –14 / 20балів
4. Підсумкова контрольна робота в письмовій формі - 12 / 20 балів
5. Підсумкове оцінювання у формі заліку
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни