Посередництво у роботі з родиною

Освітня програма: Психологія сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Посередництво у роботі з родиною
Код дисципліни
ВКС 2.07
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Характеризувати окремі психологічні теорії, які стосуються психології посередництва Методологічні засади та головні теоретичні положення психології посередництва Психологічні особливості взаємин членів родини Роль та функції посередника Психологічні закономірності процесу супроводу Шляхи гармонізації міжособистісних взаємин Аналізувати й оцінювати психологічні явища, які породжуються умовами залучення третьої особи Творчо використовувати у майбутній професійній діяльності знання щодо психологічних закономірностей процесу посередництва Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації Вміння самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати інформацію з різних джерел
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. знати: особистісний розвиток особистості, психологію сім'ї, стратегії поведінки в конфлікті. 2. вміти: характеризувати окремі психологічні теорії, які стосуються проблем посередництва; аналізувати й оцінювати психологічні явища, які породжуються умовами сімейної взаємодії її членів; творчо використовувати у майбутній професійній діяльності знання щодо психологічних закономірностей появи, розвитку та вирішенню конфліктів; розпізнавати, запобігати та конструктивно розв’язувати конфліктні ситуації. 3. володіти: застосовувати до кожної із груп суб’єктів посередницької діяльності відповідні положення теорій, що направлені на продуктивізіцію взаємодії.
Зміст навчальної дисципліни
Становлення інституту сімейного супроводу як альтернативного способу вирішення конфліктів. Процес психологічного посередництва. Роль керівника-посередника. Психологія посередництва: технологія та процедури. Міжособистісні методи управління конфліктами. Діагностичний інструментарій, методичні розробки.
Рекомендована та необхідна література
1. Закон України «Про охорону дитинства» від 26 квітня 2001 p. N 2402-ІІІ (Із наступними змінами). - (режим доступу) // www. zakon.rada.gov.ua. 2. Про схвалення Концепції Загальнодержавної програми “Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини на 2006-2016 роки: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2006 р. N 229-р. - (режим доступу) // www. zakon.rada.gov.ua. 3. Власова Н. В. Теоретичний аналіз вивчення проблеми батьківства // Наукові записки Інституту психології імені Г. С. Костюка АПН України / За ред. академіка С. Д. Максименка. - К.: Міленіум, 2006. Вип. 29. -С. 117-127. 4. Говорун Т. В., Кікінеджі О. М. Гендерна психологія. - К.: Академія, 2004. 5. Кляпець О. Я. Вплив шлюбно-сімейних домагань на прогнозування майбутнього студентською молоддю // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. Серія: Психологічні науки. Вип. 31, т. II. - Чернігів: 2005. - С. 32-37.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, практичне заняття, самостійна робота, підготовка презентацій, аналітичних матеріалів, доповідей, обговорення практичних ситуацій, вирішення педагогічних задач.
Методи та критерії оцінювання
оцінювання виступів, презентацій, залік Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами контролю складає 36 балів. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за семестр складає 60 балів. Оцінка за передбачені форми поточного контролю сумарно не можуть перевищувати 60 балів. Підсумкове оцінювання: залік. Максимальна підсумкова оцінка з дисципліни - 100 балів. Студент може отримати на заліку максимально 40 балів, до яких додаються бали, отримані під час практичних (семінарських) занять. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка, отримана під час заліку, не може бути меншою 24 балів. Шкала відповідності оцінок: зараховано - 90-100, зараховано - 75-89, зараховано - 60-74, не зараховано - 0-59.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Ярослав Євгенович Рябчич
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти