Актуальні проблеми диференційної психології та гендерних досліджень

Освітня програма: Психологія сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Актуальні проблеми диференційної психології та гендерних досліджень
Код дисципліни
ОК.12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати змістову і методологічну специфі ку диференціальної психології, типові та ідивідуально-типологічні явища психіки людини різного віку, статі, соціальної приналежності. Знати генетичні, психологічні, соці- альні закономірності функцірнування розмаїття пси- хічних проявів людини, механізми та ефекти соціалізації особистості у просторі її життєвих взаємин. Знати методи і технології диференці ально-психологічного дослідження людини та сімейних груп людей. Вміти проектувати і здійснювати практичну роботу з проблем дифе ренціальної психології, використовуючи релевантні методи дослідження та впливу.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати існуючі в історії світової та вітчизняної психологічної думки теорії, концепції, підходи та стратегії психологічного дослідження; базові категорії філософії, загальної, соціальної психології, основні етапи розвитку психіки в філогенезі. 2. Вміти критично та варіативно мислити, застосовувати психодіагностичні та статистичні процедури у професійній діяльності, досліджувати різноманітні явища психічного життя, застосовуючи загальнонаукові та конкретнонаукові методи. 3. Володіти елементарними навичками: усвідомлення процесів соціалізації і розвитку особистості в соціальному контексті; застосування сучасних інформаційно-технічних засобів для вирішення завдань професійної діяльності; професійної ділової комунікації, мовно-текстологічної здатності; оцінювання результатів та якості професійної діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Тема 1. Предмет та методологія дослідження диференціальної психології. Джерела індивідуальних відмінностейлюдей(вік, стать, гендер, ЦНС, задатки) Тема 2.Структура індивідуальності. Індивідна, особистісна та соціально-психологічна підструктури індивідуаль ності. Тема 3. Індивідуальний стиль як центральна проблема диференціальної психології Тема 4. Стать та гендер. у структурі індивідуальності.. Гендерні стереотипи суспільства. Тема 5.Етнічні аспекти і диференціальна психологія.
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О.І. Психологія соціальних здібностей: структура, динаміка, чинники розвитку. – К., ПВЦ:Київський університет. – 2005. -308с. 3. Диференційна психологія / За загальною редакцією академіка С. Д. Максименка. Підручник. К. : Видавничий Дім «Слово», 2013. 600 с.. 7. Мазяр О. В. Диференціальна психологія: модульний курс: навчальний посібник. К. : Видавничий дім «Кондор», 2017. 284 с.. 8. Палій А.А. Диференціальна психологія: навч. посібник. К. : Академвидав, 2010. 429 с. https://symboldrama.if.ua/wp-content/uploads/2020/03/a.a.-palij-dyfyrencziana-psyhologiya.pdf 9. Психодіагностика розвитку особистості в умовах сімейної соціалізації: науково-методичний посібник // За ред. О. Власової, Н. Булатевич,В. Луньова- K. 2020. – 323 с. 10. Ткалич М. Гендерна психологія. /Підручник./ - К. В-во: Академія. 2016 256с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське та практичне заняття, Самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді, практичні завдання, залік Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами контролю складає 36 балів. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за семестр складає 60 балів. Оцінка за передбачені форми поточного контролю сумарно не можуть перевищувати 60 балів. Підсумкове оцінювання: залік. Максимальна підсумкова оцінка з дисципліни - 100 балів. Студент може отримати на заліку максимально 40 балів, до яких додаються бали, отримані під час практичних (семінарських) занять. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка, отримана під час заліку, не може бути меншою 24 балів. Шкала відповідності оцінок: зараховано - 90-100, зараховано - 75-89, зараховано - 60-74, не зараховано - 0-59.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Катерина Леонідівна Мілютіна
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти