Психологія статі

Освітня програма: Практична психологія ОС бакалавр

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Психологія статі
Код дисципліни
ОК 26
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати основні методологічні підходи у дослідженні гендерного розвитку особистості; соціальні аспекти гендерної диференціації; соціально-психологічні особливості набуття гендерної ролі. Знати концепції та перспективи дослідження гендерної ідентичності особистості, інверсій статевих орієнтацій. Використовувати гендерний аналіз у психологічних дослідженнях; проводити гендерну експертизу окремих заходів, матеріалів, діяльності особистості, організацій, суспільства.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіти елементарними навичками: використання гендерного підходу у психологічних дослідженнях та у практичній діяльності психолога.
Зміст навчальної дисципліни
Тема 1. Структура та завдання курсу психологія статі. Основні теоретико-методологічні підходи у гендерному підході, методологічне підґрунтя становлення гендерної теорії. Тема 2. Концепції та перспективи дослідження гендерної ідентичності, прикладний аспект. Тема 3. Загальні проблеми статевої та гендерної соціалізації в онтогенезі розвитку людини. Тема 4. Гендерно-рольовий репертуар особистості: структура, зміст, методологія дослідження. Тема 5. Гендерні стереотипи: теоретичні та прикладні аспекти їх змісту, видів та функції. Тема 6. Гендер і сексуальність, інверсії статевих орієнтацій. Тема 7. Біологічні основи статевої диференціації. Тема 8. Гендерована освіта: статева та гендерна диференціація. Тема 9.Гендер і робота. Статева сегрегація у професійній діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Гендер для медій. Підручник із гендерної теорії для журналістики та інших соціогуманітарних спеціальностей / За ред. М. Маєрчик, О. Плахотнік, Г. Ярманової. – К.: Критика, 2017. – 220 с. 2. Ткалич М.Г. Психологія гендерної взаємодії персоналу організацій : [монографія] / М.Г. Ткалич. – Київ-Запоріжжя: ЗНУ, 2015 – 315 с. 3. Ткалич М.Г. Гендерна психологія: навч. посіб. / М.Г. Ткалич – К.: Академвидав, 2016. – 256 с. 4. Kimmel M. The Gendered Society. 5th Edition. / M. Kimmel– Oxford University Press, 2012. – 528 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Проблемні інтерактивні лекції, семінари, Case study.
Методи та критерії оцінювання
Виконання практичних завдань, конспекти, презентації, доповіді. У процесі перевірки знань і успішності аудиторії використовується модульно-рейтингова система оцінювання. Результати навчальної діяльності оцінюються за 100-бальною шкалою. Критично-розрахунковий максимум для допуску до заліку –36 балів. За результатами вивчення дисципліни обов’язковим є підсумкове накопичення розрахункового мінімуму балів – 60 балів. Залік здійснюється у формі письмової роботи і складається з теоретичних питань, практичних (ситуаційних, творчих) завдань, тестів різного рівня складності, які поєднуються у пропорції, що логічно врівноважує теоретичну і практичну частину заліку. Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж розрахунковий мінімум – 60 балів, вважаються такими, що не виконали навчальний план з дисципліни.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Маріанна Григорівна Ткалич
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти