Дизайн дослідження
Освітня програма: Соціальні технології
Структурний підрозділ: Факультет соціології
Назва дисципліни
Дизайн дослідження
Код дисципліни
ОК4
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
1.1 Знати принципи та етапи процесу наукового дослідження .
1.2 Знати структуру проекту соціологічного дослідження та функції його елементів.
1.3 Знати основні типи дизайну наукового дослідження та можливості їхнього застосування у соціології.
2.1 Обирати оптимальний дизайн дослідження та відповідні методи збору та аналізу даних.
2.2 Готувати та оцінювати дослідницькі проекти із застосуванням експериментального, неекспериментального, якісного, кількісного або змішаного дизайну.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні методи збору та аналізу соціологічних даних.
2. Вміти готувати програму соціологічного дослідження.
3. Володіти навичками роботи з англомовною науковою літературою.
Зміст навчальної дисципліни
І. Структура процесу дослідження, типи дизайну та дослідницькі стратегії .
1.Вступ: Дизайн дослідження. Предмет, завдання, структура і вимоги курсу .
2. Сутність і етапи процесу наукового дослідження.
3. Дослідницький дизайн при підготовці дослідження.
4. Класифікація типів дизайну у соціологічних дослідженнях.
ІІ. Вибір та обґрунтування дизайну дослідження.
5. Обґрунтування вибору експериментального або неекспериментального дизайну дослідження.
6. Обґрунтування вибору кількісного, якісного та змішаного дизайну дослідження .
7. Підготовка дослідницького проекту з обраним дизайном дослідження.
Рекомендована та необхідна література
Основна: (Базова)
1. Babbie, Earl. The practice of social research. 14th Edition, International Edition. – Wadsworth, Cengage Learning, 2016. (С.3-377)
2. Creswell J. W., Creswell J. D. Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. 5th Edition. – Sage publications, 2018. (С.42-68, 182-381)
Додаткова:
1. Auspurg K., Hinz T. Factorial survey experiments. – Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2015.
2. Dunning T. Natural experiments in the social sciences: a design-based approach. – Cambridge University Press, 2012.
3. Kemmis S., McTaggart R., Nixon R. The action research planner: Doing critical participatory action research. – Springer Science, 2014.
4. Salkind N. J. (ed.). Encyclopedia of research design. – Sage publications, 2010.
5. Trochim W., Donnelly J. P., Arora K. Research methods: The essential knowledge base. – Second Edition. – CENAGE Learning, 2016.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Завдання з теми 2, теми 3, теми 4, РН 1.1, РН 1.2, РН 1.3 = всього 6 балів/ 4 бали
2. КР 1 з теми 1, теми 2, теми 3, теми 4, РН 1.1, РН 1.2, РН 1.3 = 10 балів/ 6 балів
3. Завдання з теми 5, теми 6, РН 2.1, РН 2.2 = всього 4 бали / 2 бали
4. КР 2 (груповий дослідницький проект з презентацією та рецензією (peer-review)) з теми 5, теми 6, теми 7, РН 2.1, РН 2.2 = 40 балів/ 24 бал
підсумкове оцінювання: Іспит РН 1.1, РН 1.2, РН 1.3, РН 2.1 = 40 балів/24 бали
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни