Методика викладання соціології
Освітня програма: Соціальні технології
Структурний підрозділ: Факультет соціології
Назва дисципліни
Методика викладання соціології
Код дисципліни
ОК3
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
1.1 Знати основні види освітніх парадигм, дискусії у вітчизняній та світовій освіті.
1.2 Знати основні методи та методики викладання, оцінювання, зворотного зв’язку.
2.1 Застосовувати теоретичні знання у практиці підготовки методичних матеріалів.
2.2 Вміти працювати з науковими, публіцистичними і повсякденними текстами та даними.
2.3 Використовувати сучасні інформаційно-комунікативні технології, вміти готувати презентації, наочність.
3.1 Демонструвати навички аргументованого представлення власної думки, компетентної та толерантної дискусії з опонентами.
4.1 Здійснювати самостійно пошукову бібліографічну діяльність за темою.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні соціологічні напрямки, компоненти соціології як дисципліни, її термінологію, специфіку в порівнянні з повсякденним знанням та іншими дисциплінами.
2. вміти читати професійні наукові публікації, працювати з соціологічними даними та формулювати власні ідеї українською науковою мовою.
3. мати навички пошуку та вибору відповідної інформації, роботи в групі, створення проектів та дискусії.
Зміст навчальної дисципліни
І. Основні виклики викладання соціології у вищій школі
1. Зміна парадигми освіти: основні проблеми сучасної освіти та шляхи їх подолання.
2. Соціологія як предмет викладання у вищій школі.
3. Соціологічна освіта в Україні: основні завдання, тенденції, стратегії.
4. Форми контролю знань та зворотного зв’язку у викладанні соціології.
ІІ. Методика викладання соціології у вищій школі
5. Методики проведення семінарських, практичних занять та організації роботи студентів.
6. Методика використання засобів навчального процесу.
7. Методика оцінювання, підготовки та виконання рецензій, презентацій та підсумкових робіт.
Рекомендована та необхідна література
1. John Hamlin and Susan Janssen Active Learning in Large Introductory Sociology Courses // Teaching Sociology, Vol. 15, No. 1 (Jan., 1987), pp. 45-54
2. Kathleen McKinney, Frank Beck, Barbara Heyl Sociology Through Active Learning: Student Exercises. SAGE Publications, 2000
3. Ken Robinson On Changing Education Paradigms (MAR 13, 2017) https://www.thecoachingroom.com.au/blog/sir-ken-robinson-on-changing-education-paradigms
4. R. Scott Webster In Defense of the Lecture // Australian Journal of Teacher Education Vol 40, 10, October 2015 URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1078748.pdf
5. Sadykov, Timur & Hana Čtrnáctová The students' opinions toward interactive lectures (2019/06/01) URL: https://www.researchgate.net/publication/334031841_THE_STUDENTS'_OPINIONS_TOWARD_INTERACTIVE_LECTURES
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичні, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Групова та індивідуальна робота на практичних заняттях: РН1.1, РН1.2, РН2.1, РН2.2, РН2.3, РН3.1, РН4.1 – 30 балів (18 мінімально балів).
2. виконання КР: РН1.1, РН1.2, РН2.1, РН2.2, РН4.1 – 30 балів (18 мінімальних бали)
підсумкове оцінювання: письмовий іспит РН1.1, РН1.2, РН3.1, РН4.1 (білет містить два питання) – 40 балів (20 максимальних балів або 12 мінімальних балів за кожне питання білету). Мінімальний бал успішного складання (отримання загальної позитивної оцінки) іспиту – 24 бали.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни