Сучасний літературний процес: європейський контекст

Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Сучасний літературний процес: європейський контекст
Код дисципліни
ОК 08
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
П РН 8. О ціню вати історичні надбання та новітні досягнення літературознавства. П РН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні, ф ольклорні факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів (залеж но від обраної спеціалізації). П РН 11. Здійсню вати науковий аналіз мовного, мовленнєвого й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулю вати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. П РН 13. Д оступно й аргументовано поясню вати сутність конкретних ф ілологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і ш ироком у загалу, зокрем а особам, які навчаються. П РН 17. П ланувати, організовувати, здійсню вати і презентувати дослідж ення та/або інноваційні розробки в конкретній ф ілологічній галузі.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування або вибору навчальної дисципліни: Успішне опанування курсів «Теорія літератури», «Д авня українська література», «Історія української літератури», «Історія зарубіж ної літератури», «Вступ до літературознавства». Знати - основи літературознавчого аналізу худож ніх творів; - соціально-історичний ум ови розвитку української літератури Х Х І ст.; - особливості розвитку сучасної поезії, прози, драматургії в європейському контексті; - основні тенденції розвитку світової літератури, їх вплив на ф ормування ж анрово- стильової специфіки сучасної української літератури ; - особливості співіснування в сучасному європейськом у та українському літературних дискурсах різних стильових тенденцій: модернізму, постмодернізму, авангардизму, сю рреалізму, «м агічного реалізму» тощ о;
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни «С учасний літературний процес: європейський контекст» забезпечити фахове вивчення основних тенденцій розвитку сучасної української літератури в європейськом у контексті як заверш ального етапу студію вання історії української літератури; сформувати о б ’єктивні наукові знання про літературний процес кін. Х Х - поч. Х Х І ст., поглибити розуміння специфіки розвитку сучасної поезії, прози, драматургії, критики та літературознавства на основі вивчення знакових творів української літератури межі Х Х -Х Х І ст., вдосконалити фахове володіння оптим альним обсягом літературознавчих понять і термінів, необхідних для повноцінного аналізу й інтерпретації худож ніх текстів.
Рекомендована та необхідна література
1. А ндрусяк І. Сучасна українська література кінця Х Х - початку Х Х І ст. / І.Андрусяк. - К.: Ш кола, 2006. - 464 с. 2. Бернадська Н. У країнський роман: теоретичні проблем и та ж анрова еволюція. М онографія / Н іна Бернадська. - К.: А кадемвидав, 2004. - 368с. 3. Голобородько Я. Артеґраунд. У країнський літературний істебліш мент: [Зб. статей] / Я. Голобородько. - К.: Факт, 2006. - 160 с. 4. Гундорова Т. П іслячорнобильська бібліотека: український літературний постмодерн / Т. Гундорова; У країнський науковий ін-т Гарвардського ун-ту, Інститут критики. - К.: Критика, 2005. - 263 с. 5. Гундорова Т. Транзитна культура. С им птом и постколоніальної травми: ст. та есеї / Там ара Гундорова. - К.: Грані-Т, 2013. - 546 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи та критерії оцінювання
У продовж семестру здійсню ється оціню вання відповідно до видів робіт та ф орми контрою , описаних у п. 7.1. Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкового оцінювання (іспиту). Допуск до іспиту передбачає успішне виконання студентом завдань і роботу впродовж усього семестру. Отже, підсумкова оцінка з дисципліни (мінімум 60, максимум 100 балів) складається із суми кількості балів за семестрову роботу (мінімум 36, максимум 60 балів) та підсумкового оцінювання - іспиту (мінімум 24, максимум 40 балів).
Мова викладання
Українська