Інтертекстуальність та інтермедіальність новітньої української літератури

Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Інтертекстуальність та інтермедіальність новітньої української літератури
Код дисципліни
ОК 07
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення літературознавства. ПРН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні, фольклорні факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів (залежно від обраної спеціалізації). ПРН 11. Здійснювати науковий аналіз мовного, мовленнєвого й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування або вибору навчальної дисципліни: 1. Успішне опанування курсів. Студент повинен успішно опанувати літературознавчі дисципліни бакалаврського навчального плану, зокрема: «Усна народна творчість», «Вступ до літературознавства», «Історія української літератури», «Історія зарубіжної літератури», «Українська та зарубіжна культура», низку курсів вибіркового блоку. 2. Знання теоретичних основ літературознавства, історії української та світової літератури, базові знання з української та зарубіжної культури. 3. Володіння базовою літературознавчою термінологією, навичками інтерпретації літературного твору. 4. Уміння виконувати індивідуальні реферативні та творчі завдання - писати реферати, рецензії, читацькі відгуки, систематизувати літературу з обраної теми у відповідному аспекті.
Зміст навчальної дисципліни
Метою навчальної дисципліни є поглиблене вивчення новітньої української літератури як мистецтва слова в його нерозривних взаємозв’язках з іншими мистецтвами; ознайомлення з термінологічною базою інтертекстуальних та інтермедіальних студій в українському літературознавстві; розвиток умінь і навичок аналізу та інтерпретації літературного твору з урахуванням його міжтекстових та міжмистецьких взаємовпливів та з огляду на сучасні моделі аналізу тексту. Курс «Інтертекстуальність та інтермедіальність новітньої української літератури» пропонує ознайомитися з працями літературознавців та учених суміжних дисциплін, які розробляли і розробляють методологію інтертекстуальних та інтермедіальних досліджень; описати підходи до аналізу літературного твору в межах названих студій; простежити зміну оптики у літературознавстві (від інтертекстуальних, інтермистецьких до інтермедіальних студій). Курс спрямований на рецепцію літературою інших текстів, артефактів, мистецьких феноменів, на співвідношення між різними мистецькими явищами, на універсальність образотворення засобами слова, він також передбачає застосування сучасних компаративних підходів до аналізу конкретних літературних творів, творчої манери письменників та їх синтетичного доробку, новітніх гібридних форм літератури.
Рекомендована та необхідна література
1. Будний В. Ільнипький М. Порівняльне літературознавство: Підручник - К.: Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2008. - 430 с. 2. Вислоух С. Література й візуальний образ. Простір структурної спільності мистецтв // Теорія літератури в Польщі: друга половина ХХ - початок ХХІ ст. : антологія текстів / [упоряд. Б. Бакули ; за заг. ред. В. Моренця] ; пер. з пол. С. Яковенка. - К. : Вид. дім «Києво- Могилянська академія», 2008. - С. 309-321. 3. Просалова В. Інтермедіальні аспекти новітньої української літератури. Донецьк,2014. 4. Романенко О.В. Українська відеопоезія як естетичне явище сучасного літературного процесу. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Літературознавство. Мовознавство. Фольклористика. 2020 No 1(31), 61-65. 5. Філологічні семінари. Інтермедіальність: теорія і практика. Вип.19., К., 2015.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи та критерії оцінювання
Завершується дисципліна заліком. Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "незараховано". Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання самостійних робіт, творчих завдань, рефератів, або ж за потреби написати контрольну роботу.
Мова викладання
Українська