Programming

Course: Economic Cybernetics

Structural unit: Faculty of Economics

Title
Programming
Code
ОК 29
Module type
Обов’язкова дисципліна для ОП
Educational cycle
First
Year of study when the component is delivered
2021/2022
Semester/trimester when the component is delivered
2 Semester
Number of ECTS credits allocated
4
Learning outcomes
PLO15. Demonstrate basic skills of creative and critical thinking in research and professional communication. PLO19. Use information and communication technologies to solve socio-economic problems, prepare and present analytical reports. PLO22. Demonstrate flexibility and adaptability in new situations, in working with new objects, and in uncertain conditions. PLO23. Show skills of independent work, demonstrate critical, creative, self-critical thinking. PLO27. Use appropriate software (programming languages, packages) for economic and mathematical research.
Form of study
Prerequisites and co-requisites
1. Know the basic principles of economic informatics; operating systems and programs for working with text and tables. 2. Have the skills to work with text editors, spreadsheets.
Course content
Content module 1. Basics of program development. Content module 2. Basics of programming. Arrays and string data types.
Recommended or required reading and other learning resources/tools
1.Ив Хилпиш Python для финансоых расчетов. - Київ: Вид-во «Диалектика», 2021. – 800 с. 2. Ерік Маттес Пришвидшений курс Python. Практичний Проектно- орієнтований вступ до програмування. – Львів Вид-во «Старого лева», 2021.-600м. 3. Галкін О.В., Катеринич Л.О., Шкільняк О.С. Програмування на Java 8. Навчальний посібник. – Київ: Вид-во «Логос», 2017. – 186 с. 4. Кадомський К.К. Java. Теорія і практика: навчальний посібник для студентів природничих спеціальностей університетів /, Ніколюк П.К. – Вінниця: Донну, 2019. – 197 c. 5. Ткаченко О.М., Каплун В.А. Об'єктно-орієнтоване програмування мовою Java. Навчальний посібник. - Вінниця: ВНТУ, 2006. - 106 с. 6. Стіренко С. Г. Засоби паралельного програмування / С. Г. Стіренко. Д. В. Грибенко. О. І. Зіненко. А. В. Михайленко – Київ. 2012. – 183 с. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://hpcc.kpi.ua/hpc-book/
Planned learning activities and teaching methods
Lecture, laboratory work
Assessment methods and criteria
1. Questioning and solving problems - 20 points / 12 points. 2. Independent calculation work (30 options) - 20 points / 12 points. 3. Modular test (2 MCR, 10 points max. Each) - 20 points / 12 points. - final assessment in the form of an exam - 40 points / 24 points
Language of instruction
Ukrainian

Lecturers

This discipline is taught by the following teachers

Departments

The following departments are involved in teaching the above discipline